E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      11-18-2016, 12:50 AM   #4731
RK335i
New Member
Denmark
0
Rep
25
Posts

Drives: BMW 335i E90
Join Date: Nov 2009
Location: Horsens, DK

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nordic335M3 View Post
kan du ikke smide nogle billeder af den til mig?..
du har ikke plads til flere beskeder...

link til dba annonce:

http://www.dba.dk/intercooler-bmw-33...id-1027793356/

http://www.dba.dk/udstoedning--downp...id-1027793317/
__________________
René
BMW 335i Performance Pack, E90 '07
JB4 + BMS DCI + 7" FMIC
Appreciate 0
      11-21-2016, 01:21 PM   #4732
Suckyboyfriend
New Member
2
Rep
5
Posts

Drives: BMW 335i E90 2008
Join Date: Aug 2016
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej alle sammen

Jeg er på udkig efter en kraftigere kobling til min BMW 335i N54.

Tænker en spec stage 3+ men kan ikke finde en forhandler i Europa.

Nogle der har et bud?
Appreciate 0
      11-21-2016, 03:15 PM   #4733
_TB_
Lieutenant
148
Rep
436
Posts

Drives: E91 325d Touring
Join Date: Jul 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Suckyboyfriend View Post
Hej alle sammen

Jeg er på udkig efter en kraftigere kobling til min BMW 335i N54.

Tænker en spec stage 3+ men kan ikke finde en forhandler i Europa.

Nogle der har et bud?
Snak med Finn hos Ingana Balke og Wedel.. Han kan lave en custom kobling til dig.

..Jeg fik lavet en til min gamle Peugeot. Standard kan de ikke holde til meget mere end 275Nm - han lavede en som holdt 440Nm ved 2200 rpm. Det var stadig med dæmpet center og standard friktionsmateriale. Han kan lave vildere versioner hvis du går sintermetal og ikke dæmpet center.
Appreciate 0
      12-18-2016, 03:05 PM   #4734
Evilmatcher
Registered
Evilmatcher's Avatar
Denmark
0
Rep
1
Posts

Drives: 2012 BMW 325i (E91)
Join Date: Dec 2016
Location: Nordsjælland

iTrader: (0)

Jeg melder mig også under fanerne

Hej alle

Jeg tjekker lige ind med en E91'er fra den sidste afskibning E9x-rækkesekser uden kunstige tilsætningsmidler

Name:  IMG_0748 v3.jpg
Views: 6887
Size:  83.2 KB

En gammel drengedrøm skulle udleves, og så skulle det være med den "rigtige" motor i en lidt familievenlig version. Jeg måtte bare have rækkesekseren inden den skulle erstattes af rækkefirer med turbo .

Jeg faldt over denne tråd, da jeg søgte lidt omkring tilsodning af N53/54/55-motorerne, og jeg må sige at det har været en fornøjelse at læse samtlige 216 sider , selvom det har taget det meste af 4 aftener.

Jeg har ikke de store opgraderingsønsker til vognen for den har i princippet alt hvad jeg har brug for - rigelig power med et praktisk snit, men det har godt nok været fedt at læse om jeres opgradering/tuningsprojekter. Jeg letter sgu lige på hatten for især GI Joes kæmpe projekt. Respekt.

Jeg vil rigtig gerne passe godt på den. Den har lidt over 100k på tælleren, så har i nogle gode vedligeholdelsestip udover at få renset indsugningen. Jeg har læst lidt om at få den blæst godt igennem med noget valnøddegranulat for at få fjernet soden på ventilerne.

Jeg er dog mega fristet af få opgraderet indsugningsmanifolden, så den kan levere som det rigtig var tiltænkt (330i) kombineret med performanceudstødningen, så den også kan lyde som tiltænkt . Jeg vil gerne gøre det efter bogen, så hvad skal der til for, at den opfylder lovkravene. Jeg kan se af nogle teknisk data på bilerne, at 330i har lidt større bremseskiver foran og en del større skiver bagpå, men hvad skal der ellers til?
__________________
Life starts at 6,000 rpm
Appreciate 0
      12-19-2016, 02:37 AM   #4735
anielsen71
Major
Denmark
557
Rep
1,499
Posts

Drives: F36 435xd
Join Date: Mar 2012
Location: Behind the wheel

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by Evilmatcher View Post
Hej alle

Jeg tjekker lige ind med en E91'er fra den sidste afskibning E9x-rækkesekser uden kunstige tilsætningsmidler

Attachment 1543804

En gammel drengedrøm skulle udleves, og så skulle det være med den "rigtige" motor i en lidt familievenlig version. Jeg måtte bare have rækkesekseren inden den skulle erstattes af rækkefirer med turbo .

Jeg faldt over denne tråd, da jeg søgte lidt omkring tilsodning af N53/54/55-motorerne, og jeg må sige at det har været en fornøjelse at læse samtlige 216 sider , selvom det har taget det meste af 4 aftener.

Jeg har ikke de store opgraderingsønsker til vognen for den har i princippet alt hvad jeg har brug for - rigelig power med et praktisk snit, men det har godt nok været fedt at læse om jeres opgradering/tuningsprojekter. Jeg letter sgu lige på hatten for især GI Joes kæmpe projekt. Respekt.

Jeg vil rigtig gerne passe godt på den. Den har lidt over 100k på tælleren, så har i nogle gode vedligeholdelsestip udover at få renset indsugningen. Jeg har læst lidt om at få den blæst godt igennem med noget valnøddegranulat for at få fjernet soden på ventilerne.

Jeg er dog mega fristet af få opgraderet indsugningsmanifolden, så den kan levere som det rigtig var tiltænkt (330i) kombineret med performanceudstødningen, så den også kan lyde som tiltænkt . Jeg vil gerne gøre det efter bogen, så hvad skal der til for, at den opfylder lovkravene. Jeg kan se af nogle teknisk data på bilerne, at 330i har lidt større bremseskiver foran og en del større skiver bagpå, men hvad skal der ellers til?
Hejsa
Velkommen til. Jaaa der er nogen der bygger lidt om. Nogen er mere åbne om det end andre :-)
Skal du holde dig inden for lovens rammer er der ikke meget du kan lave om.
Tror ikke engang du må skifte manifold da det vist vil betyde at bilen skifter identitet og ligner en 30'er mere end en 25'er.
Men hvem skulle opdage det? Der er en del som har større eller mindre ændringer på bilen som de kører med til dagligt. Så længe man kan gøre det så skjult eller OEM som muligt så er det sjældent noget der bliver opdaget.

Med hensyn til bremser kan du jå gå efter Performance bremserne fra BMW. De er godkendt til brug på gaden og er en upgrade i forhold til det du har nu.
Jeg valgte at gå på 335 bremser da min E91'er er pre-LCI og derfor har mindre bremser hele vejen rundt end dine nuværende.
Og kommer det til syn kan det være man må kende nogen der kender nogen.... ;-)
__________________
Brgds
Allan
‘15 F36 435xd Gran Coupé

Ex: E46 330d, E91 330dA
Appreciate 0
      12-19-2016, 01:08 PM   #4736
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Evilmatcher View Post
Hej alle

Jeg tjekker lige ind med en E91'er fra den sidste afskibning E9x-rækkesekser uden kunstige tilsætningsmidler

Attachment 1543804

En gammel drengedrøm skulle udleves, og så skulle det være med den "rigtige" motor i en lidt familievenlig version. Jeg måtte bare have rækkesekseren inden den skulle erstattes af rækkefirer med turbo .

Jeg faldt over denne tråd, da jeg søgte lidt omkring tilsodning af N53/54/55-motorerne, og jeg må sige at det har været en fornøjelse at læse samtlige 216 sider , selvom det har taget det meste af 4 aftener.

Jeg har ikke de store opgraderingsønsker til vognen for den har i princippet alt hvad jeg har brug for - rigelig power med et praktisk snit, men det har godt nok været fedt at læse om jeres opgradering/tuningsprojekter. Jeg letter sgu lige på hatten for især GI Joes kæmpe projekt. Respekt.

Jeg vil rigtig gerne passe godt på den. Den har lidt over 100k på tælleren, så har i nogle gode vedligeholdelsestip udover at få renset indsugningen. Jeg har læst lidt om at få den blæst godt igennem med noget valnøddegranulat for at få fjernet soden på ventilerne.

Jeg er dog mega fristet af få opgraderet indsugningsmanifolden, så den kan levere som det rigtig var tiltænkt (330i) kombineret med performanceudstødningen, så den også kan lyde som tiltænkt . Jeg vil gerne gøre det efter bogen, så hvad skal der til for, at den opfylder lovkravene. Jeg kan se af nogle teknisk data på bilerne, at 330i har lidt større bremseskiver foran og en del større skiver bagpå, men hvad skal der ellers til?
Velkommen til og tak for de pæne ord. Min E92'er holder fint i garagen og venter på lidt bedre vejr, eller i det mindste tørre veje, så den kan få bare de fleste af hestene ned i asfalten..... Som Allan siger, så er der flere herinde der har lavet en hel del på deres biler også, de har nok bare ikke alleammen skrevet så meget om det herinde.

Pt arbejder jeg på at få optimeret motorstyringen og overvejer et big brake kit, men efter 2 år med udskiftning af turboer 3 gange, installation af TFT intake, PI kit og udskiftning af defekt ABS/ESP boks (20k+) kunne jeg godt finde på bare at køre i min bil til sommer og ikke opgradere noget som helst hele det næste år.

Jeg har desværre ikke nogen tip til din specifikke bil/model, men jeg tænker at jeg lige smider et par aktuelle billeder af motorrum og bilen på den sidste køretur vi var på for godt 14 dage siden. Sådan bare fordi....

Nå ja, og glædelig jul og godt nytår til jer alle herinde.
Attached Images
  
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-06-2017, 11:26 AM   #4737
ThomasG
Registered
0
Rep
1
Posts

Drives: e92 335i
Join Date: Jan 2017
Location: DK

iTrader: (0)

Hej Alle.

Jeg er ny her, fedt i har en dansker tråd
Glad ejer af en e92 335i.
Spørgsmålet er sikkert besvaret før, er der nogen der kan hjælpe mig med hvilke upgrade turboer jeg skal vælge?
Har læst lidt frem og tilbage mellem RB next gen og Pureturbos, har nogen her erfaringer med en af delene?
Hvilke dele er must have når man opgraderer turboer?
Tænker chargepibe, IC og DCI er obligatorisk?

På forhånd tak.
Appreciate 0
      01-12-2017, 04:42 PM   #4738
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ThomasG View Post
Jeg er ny her, fedt i har en dansker tråd
Glad ejer af en e92 335i.
Spørgsmålet er sikkert besvaret før, er der nogen der kan hjælpe mig med hvilke upgrade turboer jeg skal vælge?
Har læst lidt frem og tilbage mellem RB next gen og Pureturbos, har nogen her erfaringer med en af delene?
Hvilke dele er must have når man opgraderer turboer?
Tænker chargepibe, IC og DCI er obligatorisk?

På forhånd tak.
Velkommen ThomasG,
Husk der skal stoppes igen... Og manøvreres! Bremser, undervogn og spær. Jeg synes faktisk min bedste opgradering var Quaife differentialet, skarpt efterfulgt af undervogn, turbo mm
Helt nøgternt skal du have racer kat., eller slet ingen for at passe på turbo.
Af dine muligheder ville jeg vælge Pureturbo. Tyskerne laver dog også fine opgraderinger, og de er nemmere at handle med.
God fornøjelse.
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      01-16-2017, 10:29 AM   #4739
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ThomasG View Post
Jeg er ny her, fedt i har en dansker tråd
Glad ejer af en e92 335i.
Spørgsmålet er sikkert besvaret før, er der nogen der kan hjælpe mig med hvilke upgrade turboer jeg skal vælge?
Har læst lidt frem og tilbage mellem RB next gen og Pureturbos, har nogen her erfaringer med en af delene?
Hvilke dele er must have når man opgraderer turboer?
Tænker chargepibe, IC og DCI er obligatorisk?

På forhånd tak.
Hej ThomasG

Velkommen til. Der har været lidt stille herinde de sidste måneder, men nu er det jo også den kedelige sæson lige pt. I forhold til turboer, så har jeg prøvet både RB turboer og Pure Stage 2. Jeg var meget glad for det første sæt RB som holdt i 43.000 km uden nogen problemer. Herefter fik jeg et sæt nye og der røg lejerne efter få hundrede km, og personligt synes jeg Rob var en PITA at diskutere med, så det opgav jeg og fik lavet en midlertidig løsning af et dansk firma. Det kan jeg på ingen måde anbefale dig, de holdt heller ikke meget mere end 4-500 km.... Nu har jeg kørt med min Pure Stage 2 i et godt stykke tid og de fungerer fint. Ingen røg, stort set intet olieforbrug og solid performance. Pure (som eller ligger i Californien) har i øvrigt lige åbnet et firma i Belgien (du kan finde dem på f.eks. Facebook ved at søge på PureTurbos.eu eller sådan noget. Det tyske firma TTE laver også nogle meget fine og holdbare turboer, de yder ca. Det samme som Pure Stage 2 og de koster også ca. Det samme.

Jeg håber du bliver glad for din N54, jeg har snart haft min i 8 år nu, og jeg har ikke lyst til at sælge den. Heller ikke selv om den har kostet mig ca. 250.000 i reparationer de sidste 2 år....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-16-2017, 03:02 PM   #4740
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Jeg siger også pænt goddag igen. Efter en del år væk fra E9x (gik tilbage til E46, 3 stk for at være præcis) er jeg nu tilbage. Har købt en 335i coupé. Den føles lidt som en færge i forhold til min E46, så der må noget andet undervogn på.

Og så er jeg spændt på om den er så upålidelig som amerikanerne siger.

Får ikke rigtigt notifikationer fra e90post selvom det er slået til, så det er ikke for at være uhøflig hvis jeg ikke svarer. Ku se at der var nogle stykker der havde sendt PBer der ikke var besvaret da jeg loggede ind sidst.
Appreciate 0
      01-18-2017, 05:07 AM   #4741
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Jeg siger også pænt goddag igen. Efter en del år væk fra E9x (gik tilbage til E46, 3 stk for at være præcis) er jeg nu tilbage. Har købt en 335i coupé. Den føles lidt som en færge i forhold til min E46, så der må noget andet undervogn på.

Og så er jeg spændt på om den er så upålidelig som amerikanerne siger.

Får ikke rigtigt notifikationer fra e90post selvom det er slået til, så det er ikke for at være uhøflig hvis jeg ikke svarer. Ku se at der var nogle stykker der havde sendt PBer der ikke var besvaret da jeg loggede ind sidst.
Öhlins Road & Track justerbar undervogn samt M3 ophæng og bøsninger samt sporing som M3. Så kører den rigtig godt.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-18-2017, 03:51 PM   #4742
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Ja det ku jeg godt tænke mig. Det er vist desværre bare over budgettet. Lyder ellers som en effektiv kombi på Ringen
Appreciate 0
      01-19-2017, 06:13 PM   #4743
Laursdahl
Private
Denmark
21
Rep
70
Posts

Drives: E92 335D 2006
Join Date: Sep 2012
Location: DK

iTrader: (0)

Hva satan.. Havde ikke engang set denne tråd herinde selvom jeg har været her et godt stykke tid..

Sted : Aarhus

Bmw E92 335D 2006 - 138.000 km

Appreciate 0
      01-20-2017, 11:52 PM   #4744
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Laursdahl View Post
Hva satan.. Havde ikke engang set denne tråd herinde selvom jeg har været her et godt stykke tid..

Sted : Aarhus

Bmw E92 335D 2006 - 138.000 km

Fin slæde. Og bedre sent end aldrig..... velkommen til
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-21-2017, 12:01 AM   #4745
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Ja det ku jeg godt tænke mig. Det er vist desværre bare over budgettet. Lyder ellers som en effektiv kombi på Ringen
Det fungerer aldeles fantastisk. Men ja, stumperne løb op i ca 30k og så kostede det også ca 10k med arbejdet. Bøsningerne på bagbroen var næsten umulige at skifte, også for det autoriserede Bmw værksted.

Min var født med M undervogn og den var rimelig indtil dæmperne havde kørt ca 120.000 kr. Men det der giver mest er uden tvivl M3 bøsninger/wishbones foran, du kunne jo måske starte der. Tror jeg har lavet nogle indlæg i den her tråd for 2-3 år siden vedr mit projekt med undervognen.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-23-2017, 11:10 AM   #4746
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Min har også M undervogn, men har gået 157 og jeg ved ikke om der er skiftet dæmpere på den, så en ny undervogn må vist være første post, men det lyder til at jeg lader de bagerste bøsninger sidde!

Gir det ikke en dårlig balance at skifte til M3 stumper foran uden at ændre noget bagi?
Appreciate 0
      01-26-2017, 02:12 AM   #4747
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Lørdag bliver dyret overhalet med ny forårsolie, filter, bremse/kølevæske,forbedret turbo, så pas på derude. Jeg tester lidt når Fotofolket tager hjem til vin & Boef hvis ikke vandet bliver stift..

Er der nogen der tager til værkstedstræf i Odense lørdag?

G.I. Vognen er altså ikke ude af drift mange timer mht opgradering af bremserne
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      01-26-2017, 07:57 AM   #4748
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Min har også M undervogn, men har gået 157 og jeg ved ikke om der er skiftet dæmpere på den, så en ny undervogn må vist være første post, men det lyder til at jeg lader de bagerste bøsninger sidde!

Gir det ikke en dårlig balance at skifte til M3 stumper foran uden at ændre noget bagi?
Ikke nødvendigvis. Jeg har ikke selv prøvet det men kender et par stykker der kun skiftede stumperne foran. Og de kunne klart mærke en forbedring.

Og med de km på din undervogn så er dæmperne helt sikkert færdige hvis de ikke er blevet skiftet. Og det lyder ikke som om de er blevet det hvid du mener den styrer som en færge....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-26-2017, 08:04 AM   #4749
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Lørdag bliver dyret overhalet med ny forårsolie, filter, bremse/kølevæske,forbedret turbo, så pas på derude. Jeg tester lidt når Fotofolket tager hjem til vin & Boef hvis ikke vandet bliver stift..

Er der nogen der tager til værkstedstræf i Odense lørdag?

G.I. Vognen er altså ikke ude af drift mange timer mht opgradering af bremserne
Jeg ville gerne komme med jeg har lige travlt med at holde ferie i Californien.....

Og mht bremserne var det nu mere pengene end nedetiden jeg var bekymret for....

Billedet er fra i går i Santa Barbara. Har lejet en Camaro SS 6,2 L V8 med 455 HK til at køre Highway 1 fra LA til San Francisco. Er du gal en skrammelkasse men motoren....
Attached Images
 
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      01-26-2017, 10:08 AM   #4750
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Jeg ville gerne komme med jeg har lige travlt med at holde ferie i Californien.....

Og mht bremserne var det nu mere pengene end nedetiden jeg var bekymret for....

Billedet er fra i går i Santa Barbara. Har lejet en Camaro SS 6,2 L V8 med 455 HK til at køre Highway 1 fra LA til San Francisco. Er du gal en skrammelkasse men motoren....
Rimeligt godt bytte, selvom det ikke er badesæson.. vel 13 gr i havet!

Den Camaro har fin lyd, og du har helt ret i at festen er udstødningen. - vel derfor de bliver ved med at bruge det gamle hø.

God ferie!
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      01-26-2017, 05:08 PM   #4751
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Ikke nødvendigvis. Jeg har ikke selv prøvet det men kender et par stykker der kun skiftede stumperne foran. Og de kunne klart mærke en forbedring.

Og med de km på din undervogn så er dæmperne helt sikkert færdige hvis de ikke er blevet skiftet. Og det lyder ikke som om de er blevet det hvid du mener den styrer som en færge....

Super. Så må jeg igang med at spare op til diverse undervognsdele så den kan blive sjov at køre i

Lyder ikke dårligt med en tur på highway 1!
Appreciate 0
      02-08-2017, 09:02 AM   #4752
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Ikke nødvendigvis. Jeg har ikke selv prøvet det men kender et par stykker der kun skiftede stumperne foran. Og de kunne klart mærke en forbedring.

Og med de km på din undervogn så er dæmperne helt sikkert færdige hvis de ikke er blevet skiftet. Og det lyder ikke som om de er blevet det hvid du mener den styrer som en færge....

Super. Så må jeg igang med at spare op til diverse undervognsdele så den kan blive sjov at køre i

Lyder ikke dårligt med en tur på highway 1!
Du kommer ikke til at fortryde investeringen i de rigtige undervogns stumper, tro mig. Det er minimum +15-20 km/t i de fleste sving.

Kørte lige en tur i min egen BMW i søndags efter jeg kom hjem fra ferie lørdag. Vejret er jo lige til en vinterdepression, men for pokker hvor er min nu 9 år gamle BMW bare en meget federe bil end en næsten ny Camaro SS. Og mine ca 800 Nm føles SÅ meget hurtigere (og det er de også). Et lille stemningsbillede fra da jeg var ude og køre rust af skiverne.....
Attached Images
 
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 05:21 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST