E90Post
 


Extreme Powerhouse
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      09-27-2008, 09:01 AM   #837
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Hvorfor købe en morfar audi når man kan få en Brabus!!!!!!!!
Synes i øvrigt stadig at BMW 3´eren ser mest rå ud. Lidt LED afhjælper altså ikke at det er en liguster racer. Og i sidste ende skal du køre i den. Her er der vist ingen tvivl om hvem der vinder.
Bortset lige fra den her Barbus ting.
Ja, ingen tvivl om, at Mercedes er en langt mere værdig modstander til BMW, end Audi er det. Og den nye C-klasse er "næsten" ligeså flot som en BMW 3'er

Men E-klassen er intet mod BMW 5, og S-klassen intet mod den nye BMW 7
Appreciate 0
      09-27-2008, 09:16 AM   #838
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Feeed udsigt, jeg har en gang for snart mange år siden været oppe i sådan en på Frederiksberg da jeg var brandmand :-)
Ja den går jo 30m op så man kan se en del.

Jeg er nu slet ikke gammel nok til at køre på stigen, er jo kun en knægt på 30... Kører kun den gule der står nedenunder En del af mine tidligere kollegaer er på Frederiksberg
Appreciate 0
      09-27-2008, 10:06 AM   #839
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by tseemann View Post
Da jeg så faceliftet uden camouflage første gang, var jeg også skuffet - men tro mig, det vinder med tiden

Jeg har studeret den meget nøje på billeder de sidste par måneder, og også set den live et par gange, og jeg er helt solgt nu Den skal ses live!

Kilen i køleren, de nye forlygter med "øjenlåg" og de "notchede" baglygter får den til at se langt mere aggressiv ud end forgængeren. Standard frontskørtet er i øvrigt så flot, at man ikke længere behøver M-skørter for at se sporty ud De større sidespejle virker voldsomme på billeder, men i virkeligheden er de faktisk rigtig flotte. Sporvidden bagtil er desuden forøget, så den virker en del bredere. Indvendigt er den også blevet løftet en smule, i form af polerede alukranse omkring betjeningsknapper samt lækrere materialer på sæder og døre.

Mht. Audi er jeg helt enig i, at de er godt med på beatet på designfronten. Jeg synes bare, at alle Audi'er efterhånden ligner hinanden. Det er ok at holde fast i et vellykket design og skabe nye modeller på det samme basisdesign, men der er også behov for nytænkning. A4, A5 og A6 ligner hinanden så meget, at man på afstand ofte er i tvivl om, hvilken model man ser. Og nu er der også en A3 sedan på vej - som ligner en lille A4. Jeg synes desuden også, at Audi's "T-Hansen" LED lygter er noget værre gejl at se på

I øvrigt er designet jo kun en beskeden lille del af oplevelsen Hvis vi begynder at sammenligne køreegenskaber, mangler Audi stadig en hel del.

Min 325i '09 lander til december
Du laver vel lige en seance så vi kan komme og kikke......
__________________
Appreciate 0
      09-27-2008, 11:25 AM   #840
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Du laver vel lige en seance så vi kan komme og kikke......
Måske skulle vi mødes hele flokken herindefra til en "sparke-dæk-dag" en gang i det nye år. Det ku' være ganske hyggeligt - og sjovt at få sat ansigter på alle navnene

Så snart den ankommer, skal jeg nok skyde nogle billeder til forumet
Appreciate 0
      09-27-2008, 12:00 PM   #841
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
De ser også ret fede ud, de nye forlygter....men ellers synes jeg ikke så meget om den nye 09'er.....er faktisk ret skuffet over ændringerne!
overhovedet ikke tilfredstillende, synes at det er ret dårligt fra bmw's side.

jeg synes de bliver overhalet mht. det udvendige design af audi!
Helt enig! Jeg er også skuffet! Havde lejlighed til at nærstudere den hos BMW Welt i München - Har aldrig været den store fan af E90/91'erens bagparti og det ændrer det nye baglygtedesign bestemt ikke på, snarere tværtimod.... sidespejlene er jo ændret pga. EU krav, men de er godt nok klodsede at se på. Motorhjelmens nye bølgede former fatter jeg ikke, den gamle er klart pænere. Indvendigt har man bibeholdt den klodsede Navi/I-drive skærm, som ligner østeuropæisk design fra 70'erne - hvorfor ikke integrere skærmen i midterkosollen som Audi og Mercedes, eller i det mindste prøve en flip up model som i X-serien.

Lidt positivt er der dog også, forlygterne og de lidt større nyrer ser godt ud sammen med den nye forkofanger og den nye farve Bluewater metallic er rigtig´flot "live".

Jeg vælger nok en E92 næste gang.....





Appreciate 0
      09-27-2008, 12:27 PM   #842
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
Helt enig! Jeg er også skuffet! Havde lejlighed til at nærstudere den hos BMW Welt i München - Har aldrig været den store fan af E90/91'erens bagparti og det ændrer det nye baglygtedesign bestemt ikke på, snarere tværtimod.... sidespejlene er jo ændret pga. EU krav, men de er godt nok klodsede at se på. Motorhjelmens nye bølgede former fatter jeg ikke, den gamle er klart pænere. Indvendigt har man bibeholdt den klodsede Navi/I-drive skærm, som ligner østeuropæisk design fra 70'erne - hvorfor ikke integrere skærmen i midterkosollen som Audi og Mercedes, eller i det mindste prøve en flip up model som i X-serien.

Lidt positivt er der dog også, forlygterne og de lidt større nyrer ser godt ud sammen med den nye forkofanger og den nye farve Bluewater metallic er rigtig´flot "live".

Jeg vælger nok en E92 næste gang.....
Ja, når det kommer til design, er der altid delte meninger Heldigvis for det - ellers var der ingen grund til forskellige designs.

Mht. I-drive skærmen, synes jeg at den er helt perfekt som den er. Fordelen ved at placere den i en forhøjning i instrumentbordet er, at den dermed sidder lidt højere end hvis den var integreret i midterkosollen som på andre modeller (læs Audi/Mercedes), hvilken bevirker at man ikke skal flytte blikket så langt fra vejen for at kigge på den. Flip-ud skærme høre hjemme i biler, hvor skærmen er noget man kun bruger af og til, som f.eks. navigation. I-drive omfatter mange andre funktioner, som er anvendelige mens man kører. Designet på skærmkuppelen kan man altid diskutere, men jeg kender nu ikke til noget fra østeuropa i halvfjerdserne som ligner

Farven betyder i øvrigt meget efter min mening. Personligt er jeg ikke så meget for de lyse varianter. Sort er langt flottere

E92 har altid været den flotteste ælling i reden, men jeg synes at den nye E90 er kommet rigtig godt med - og så er der plads til hele familien
Appreciate 0
      09-27-2008, 01:41 PM   #843
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
nogle der har styr på hvor meget xenon lygterne koster i sverige eller tyskland sådan ca. jeg skal bare have de angel eyes.....er helt væk i dem

Har også oprettet en tråd....men ingen svarer!

Hey mester..

Ring lige til dem her på mandag, www.koed.dk - 86392900, og spørg efter Henrik - det er ham der ejer den - ang. de lygter. Kan se at de har fået fat i nogle. Der er ingen pris på hjemmesiden endnu.

Bare hils ham fra Carsten Ahm....
Appreciate 0
      09-27-2008, 03:52 PM   #844
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Ja den går jo 30m op så man kan se en del...
Ja, men den slår nu alligevel ikke udsigten fra det nye kontroltårn i Kastrup... 360 graders panorama udsigt i 78 meters højde

/Henrik
Appreciate 0
      09-27-2008, 04:54 PM   #845
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ahh det må se rigtig godt ud!
Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Ja, men den slår nu alligevel ikke udsigten fra det nye kontroltårn i Kastrup... 360 graders panorama udsigt i 78 meters højde

/Henrik
Appreciate 0
      09-27-2008, 04:55 PM   #846
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Jeg skal prøve at ringe til dem på mandag...

Og tak for hjælpen

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Hey mester..

Ring lige til dem her på mandag, www.koed.dk - 86392900, og spørg efter Henrik - det er ham der ejer den - ang. de lygter. Kan se at de har fået fat i nogle. Der er ingen pris på hjemmesiden endnu.

Bare hils ham fra Carsten Ahm....
Appreciate 0
      09-27-2008, 05:03 PM   #847
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Jeg synes det ville være rigtig fedt at lave et meet hvor vi alle 20 kunne møde op!!!

Eller bare 10 af os!!

Jeg kan lige forestille mig det.....en hel tom parkeringsplads med de fedeste biler

Vi må helt seriøst finde ud af noget!

Men vi skal vidst også finde ud af hvor vi mødes? hvor vil være det perfekte sted?

Måske København?

Mht. til tidspunkt vil det nok være godt at afholde det i vinteren? måske efter jul?
Appreciate 0
      09-28-2008, 02:26 AM   #848
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Jeg synes det ville være rigtig fedt at lave et meet hvor vi alle 20 kunne møde op!!!

Eller bare 10 af os!!

Jeg kan lige forestille mig det.....en hel tom parkeringsplads med de fedeste biler

Vi må helt seriøst finde ud af noget!

Men vi skal vidst også finde ud af hvor vi mødes? hvor vil være det perfekte sted?

Måske København?

Mht. til tidspunkt vil det nok være godt at afholde det i vinteren? måske efter jul?
God idé... bortset fra, at jeg synes min bimmer ser lidt sløj ud med vinter-hjul

/Henrik
Appreciate 0
      09-28-2008, 04:51 AM   #849
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

så synes jeg da at vi skulle slå en dato fast....

så må i alle lige skrive hvornår i kan....og hvad der passer jer bedst
Appreciate 0
      09-28-2008, 07:10 AM   #850
BMWagain
Lieutenant
BMWagain's Avatar
Sweden
15
Rep
487
Posts

Drives: F11 535i 2011
Join Date: May 2006
Location: Sweden

iTrader: (0)

Garage List
2011 535iA  [0.00]
2009 BMW K1300S  [0.00]
2009 335iA Touring  [0.00]
2009 335iA Touring  [0.00]
2007 325iT  [0.00]
2007 325iT  [0.00]
2007 325i  [0.00]
2007 325iT  [0.00]
Smile

Det hade varit väldigt trevligt att få komma och träffa er alla

Thomas
__________________
BMWagain
Appreciate 0
      09-28-2008, 10:12 AM   #851
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Ja, men den slår nu alligevel ikke udsigten fra det nye kontroltårn i Kastrup... 360 graders panorama udsigt i 78 meters højde

/Henrik
Ja det er nok ikke så dårligt... men kan det køre
Appreciate 0
      09-28-2008, 10:20 AM   #852
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Det kunne være rigtigt sjovt. Men jeg vil give Jongløren ret, det er sløjt på vinterklude.

Men hvad skal vi lave udover at fylde en P-plads og sparke dæk? Hvad med en bid mad et eller andet sted? Skipperkroen i Mullerup havn fx. har et meget fint frokostbord og der er P-plads nok til 20 stk E9X ;-)
Appreciate 0
      09-28-2008, 10:44 AM   #853
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det kunne være rigtigt sjovt. Men jeg vil give Jongløren ret, det er sløjt på vinterklude.

Men hvad skal vi lave udover at fylde en P-plads og sparke dæk? Hvad med en bid mad et eller andet sted? Skipperkroen i Mullerup havn fx. har et meget fint frokostbord og der er P-plads nok til 20 stk E9X ;-)
det lyder fint med mig.....Skipperkroen ligger heller ikke så langt fra Næstved!

Men det er nok dato'en som er den værste del.......Hvornår kan folk?
Appreciate 0
      09-28-2008, 02:52 PM   #854
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Ja det er nok ikke så dårligt... men kan det køre
Nej, desværre...

Desuden er det faktsik også problematisk, at det er så højt... der findes ikke nogen stigevogn (her i Danmark) der kan hente os ned, hvis der bryder ild i skidtet...

Vi skal kravle op på taget, og afvente at blive fløjet væk i helikopter... hvilket jo er meget fint, hvis man er Jean Claude Van Damme eller Steven Segal... men det er der altså ikke nogen af os der er

/Henrik

PS. Hvis jeg skal byde ind med en dato (inden der kommer vintersutter på) så skal det være 25. eller 26. oktober.
Appreciate 0
      09-28-2008, 04:07 PM   #855
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

jeg synes det skulle være efter jul/nytår
Appreciate 0
      09-29-2008, 12:20 AM   #856
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
jeg synes det skulle være efter jul/nytår
Så er vi henne i Marts 2009???
Appreciate 0
      09-30-2008, 01:34 PM   #857
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

i februar har vi vinterferie
Appreciate 0
      09-30-2008, 03:51 PM   #858
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
God idé... bortset fra, at jeg synes min bimmer ser lidt sløj ud med vinter-hjul

/Henrik
JA!! - om vinteren går vognen i hi. Det er jo ligesom at komme til fest i kjole og arbejdsbukser?
Det holder ikke exo. Never. Total ødelagt stil.
__________________
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 12:07 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST