E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      10-30-2011, 03:53 PM   #2993
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Du kører sgu stærkt! :-) Det er jo _næsten_ ligeså hurtigt som F10 M5:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=602448
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      10-30-2011, 04:58 PM   #2994
jakobv84
Private First Class
United_States
3
Rep
184
Posts

Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
jollerbarn, nogen grund til du solgte E46 M3 CSL'en?
Appreciate 0
      10-31-2011, 01:18 AM   #2995
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Du kører sgu stærkt! :-) Det er jo _næsten_ ligeså hurtigt som F10 M5:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=602448
Ja det er lige før. Men nu var du jo selv med en tur forleden

Det går ikke helt så smertefrit på vinterdækkene, den vil helst køre sidelæns hele tiden nu.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      10-31-2011, 04:59 AM   #2996
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hey JiJoe jeg syntes der har sneget sig noget ind i din sign. som vi ikke har hørt noget om Jb4 hvad nu det Steinbaueren steendød

Ps fine tider er de sat m Jb4éren?

Glæder mig heller ikke til at skal have winterskøjterne på igen, men så længe der er 13 grader bliver sommerdækkene på lidt endnu, de bageste skal udskiftes alligevel så der er dømt sidelæns kørsel her uden hensynstagen til....... ja dækkene.
Appreciate 0
      10-31-2011, 05:52 AM   #2997
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
jollerbarn, nogen grund til du solgte E46 M3 CSL'en?
Hej Jakob,

Tjah, havde bilen i næste 2 år og var mægtig glad for den. I vintersæsonen efter min sidste sommerkørsel satte jeg den på mobile.de, da jeg lagde mærke til at markedspriserne på dem var ret høj. Der gik ikke mange dage før en dansker henvendte sig, og han viste sig at være helt henrykt for bilen.

Jeg synes det er en bil hvor man er nødt til at have 2 biler, og det er
a) upraktisk
b) pissedyrt

Med min E92'er har jeg både komfort og sport, synes jeg og det er lige i øjet ift. mine behov. Der er ofte tider hvor jeg savner CSL'eren, men i det store billede er E92'eren en bedre bil til mig.

Jeg vil hellere supplere med motorcykel hvis det skal være ren ræs, og til næste sommer skal jeg have fundet mig sådan en her i god stand:
http://www.bilbasen.dk/brugt/motorcy...2-sport/949505
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      10-31-2011, 06:24 AM   #2998
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Hey JiJoe jeg syntes der har sneget sig noget ind i din sign. som vi ikke har hørt noget om Jb4 hvad nu det Steinbaueren steendød

Ps fine tider er de sat m Jb4éren?

Glæder mig heller ikke til at skal have winterskøjterne på igen, men så længe der er 13 grader bliver sommerdækkene på lidt endnu, de bageste skal udskiftes alligevel så der er dømt sidelæns kørsel her uden hensynstagen til....... ja dækkene.
Nårh ja, det var jo faktisk den ene ændring jeg snakkede om i samme indlæg som billederne.....

Jeg har faktisk både Steinbauer og JB4 monteret nu. JB4 trækker mærkbart mere over ~5500 omdr. men har lidt mindre moment under 4000 omdr. Målingerne ovenfor er lavet på JB4 på map 5.

Jeg fandt ud af at man kunne købe en JB4 for ca 2900,- kr i England inkl porto og det hele og så kunne jeg ikke lade være med at prøve den. Jeg synes den virker fint, og bilen kører rigtig godt med den. Jeg mangler bare at finde det helt optimale gearskifte tidspunkt i forhold til mine accellerationstider, men altså 0-250 er gået fra 27,4 sek (totalt optimal skift) med Steinbauer, til nu 24,2 sek (ikke helt optimale skift) med JB4. Med Vbox'en måler jeg konsekvent 25 kW mere effekt på samme vej (og identiske vejr forhold) på map 5.

Jeg har i øvrigt sat tankmåleren op til boost gauge, det er vældig sjovt, ligesom skiftelysene. Det er også fedt at kunne skifte program på rattet, selv omd jeg faktisk altid kører på map 5 nu.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      11-01-2011, 03:32 AM   #2999
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Hvis der er nogen der mangler et sæt fægle med vinterdæk...

Så ligger jeg inde med et par 17" styling 285, monteret med Bridgestone Blizzak vinterdæk. De har kørt en sæson, fra midt december til start april. Kan ikke huske hvor mange kilometer, men < 5K. Jeg påtænker at smide dem i dba, men tænkte at der måske er nogen her som ville være interesseret. De har siddet på min 335i, så jeg vil _antage_ at de passer på en hvilken som helst E9x (med undtagelse af en M3).
Appreciate 0
      11-01-2011, 05:01 AM   #3000
Aridk
Lieutenant
Aridk's Avatar
Denmark
7
Rep
520
Posts

Drives: 335i
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Nårh ja, det var jo faktisk den ene ændring jeg snakkede om i samme indlæg som billederne.....

Jeg har faktisk både Steinbauer og JB4 monteret nu. JB4 trækker mærkbart mere over ~5500 omdr. men har lidt mindre moment under 4000 omdr. Målingerne ovenfor er lavet på JB4 på map 5.

Jeg fandt ud af at man kunne købe en JB4 for ca 2900,- kr i England inkl porto og det hele og så kunne jeg ikke lade være med at prøve den. Jeg synes den virker fint, og bilen kører rigtig godt med den. Jeg mangler bare at finde det helt optimale gearskifte tidspunkt i forhold til mine accellerationstider, men altså 0-250 er gået fra 27,4 sek (totalt optimal skift) med Steinbauer, til nu 24,2 sek (ikke helt optimale skift) med JB4. Med Vbox'en måler jeg konsekvent 25 kW mere effekt på samme vej (og identiske vejr forhold) på map 5.

Jeg har i øvrigt sat tankmåleren op til boost gauge, det er vældig sjovt, ligesom skiftelysene. Det er også fedt at kunne skifte program på rattet, selv omd jeg faktisk altid kører på map 5 nu.

Ja det en god pris men 3sec hurtigere burde være mere end 25~35hk har du styr på hvor meget hurtigere de hurtigeste m meth er?

Ja det fedt m en boost gauge så føler man også man har lidt mere styr på hvad som foregår og hvorn motoren har det, jeg har også et bib når jeg skal skifte nogle gange har man jo nok at gøre med at få den til at peje ligeud så man overser de blinkende lys

Har du begge boxe monteret i serie eller hva? Læste godt om nogle som kørte med Cobb flash (optimering via obd) som så havde en Jb4 ind over til at styre meth.

Jeg går også og venter på en "gør det selv guide" til Proceed opgradering fra 2,o til 2,5 så jeg kan få de nye agrasive maps på de kører noget højre boost i mellem området gad vide hvornår vi skal have opgraderet koblingen

Har ellers stillet mine planer om flere heste på pause, havde lige smidt en seddel med dele som jeg mangler til Schmeidmann 16000 kr og så lige op til jul

Edit: JiJoe hvor brede bagdæk kører du på?
Appreciate 0
      11-01-2011, 09:44 AM   #3001
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Aridk View Post
Ja det en god pris men 3sec hurtigere burde være mere end 25~35hk har du styr på hvor meget hurtigere de hurtigeste m meth er?
Både og. Jeg tror faktisk ikke den har øget max hk med mere end de ca. 35 hk som box'en måler det til, men nu har den dem også op i noget flere omdrejninger, således at jeg har de mange hk til rådighed i et bredere omdrejningsområde. Regner med at skulle på rullefelt til foråret igen, når sommerdækkene er kommet på, så kan jeg sammeligne graferne. Meth ser ud til at give ca. 40-45 hk ekstra, og ikke mindst temmeligt meget mere moment. Jeg ved bare ikke hvor man skal købe skidtet i DK, så derfor har jeg ikke overvejet det endnu.

Quote:
Ja det fedt m en boost gauge så føler man også man har lidt mere styr på hvad som foregår og hvorn motoren har det, jeg har også et bib når jeg skal skifte nogle gange har man jo nok at gøre med at få den til at peje ligeud så man overser de blinkende lys
hehe, helt enig. Før kæmpede jeg med både at nå at se på omdrejningstælleren og på vejen, nu går det lidt bedre når jeg kan skimte de grønne lys i periferien

Quote:
Har du begge boxe monteret i serie eller hva? Læste godt om nogle som kørte med Cobb flash (optimering via obd) som så havde en Jb4 ind over til at styre meth.
Både og, de er vidt forskellige mht. montering og virkemåde, så de sidder begge monteret "hver for sig" så at sige. Steinbauer er en komplet ECU der sidder med egne sensorer og ledningsnet rundt på motor (tænding, maf etc.), hvor JB4 bliver sat ind direkte på CAN bussen. Jeg har dog kun aktiveret én af dem ad gangen. De kan begge fjernbetjenes.

Quote:
Jeg går også og venter på en "gør det selv guide" til Proceed opgradering fra 2,o til 2,5 så jeg kan få de nye agrasive maps på de kører noget højre boost i mellem området gad vide hvornår vi skal have opgraderet koblingen

Har ellers stillet mine planer om flere heste på pause, havde lige smidt en seddel med dele som jeg mangler til Schmeidmann 16000 kr og så lige op til jul

Edit: JiJoe hvor brede bagdæk kører du på?
Tror snart min kobling skal ses efter, men det er vist mest svinghjulet der larmer. Den glider ikke endnu i alt fald, og jeg har næsten 100k på klokken nu.

De nye aggressive maps ser også imponerende ud, så kan godt forstå du er en smule utålmodig

Jeg kører på standard 255 bagdæk, men overvejer seriøst at finde noget bredere til næste sommer.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      11-03-2011, 02:11 AM   #3002
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Tak, jeg tror ikke helt paa det, foer jeg har den i haenderne 2/11. Det er E90 udgaven, med DCT/M-drive/EDC og hvad der ellers skal hoere til. Jerez black.

Det bliver fedt! Jeg giver en rapport efter turen hjem fra Tyskland
Saa blev den afhentet i gaar, godt 500KM nede (og vest) i Tyskland. Aarstiden tager i betragtning, saa var forholdene perfekte - toerre veje hele vejen igennem Tyskland, og temperaturer mellem 13 og 17 grader. Desvaerre var der en del vejarbejde paa A1, det bliver de aabenbart aldrig faerdig med. Meeeen der var dog omraader med fri autobahn og faa trafikanter ogsaa :-)

Umiddelbart foerste indtryk er var praecis og fantastisk styringen foeles og hvor godt den staar fast paa vejen. Det virker som om den ligger langt lavere og tungere end 335i'eren, ildt som om den er dobbelt saa bred. Daekkene bider fantastisk i vejen, slet ikke samme tendens til blinkende DTC lampe ved hurtig til haard accelleration. Det maa vaere en kombination af lidt bredere daek, og ikke mindst differentialet. Der er vaesentligt mindre body roll og kraengning i sving. Jeg fik ikke leget med EDC saerligt meget desvaerre, det skal proeves ved lejlighed. Alt i alt er det mest beskrivende vist at bilen er plantet paa vejen!

DCT gearkassen kraever lidt tilvaenning. Den er fantastisk hurtig ved jaevn accelleration og imponerende hurtig ved haard accelleration. Tilvaenningen er primaert i situationer hvor farten saenkes saa meget at den langsomt begynder at geare ned. Der skal timingen med speederen oeves lidt. Nu kommer jeg jo fra en automat kasse i 335i'eren, saa opfoerslen er markant anderledes. Alene at der ikke er fremdrift ved slip af bremse fra lyskryds virker "forkert" lige nu, jeg skal lige vaenne mig til at den rent faktisk opfoerer sig som en manuel gear kasse paa mange punkter.

Motoren er baade mere bloed og samtidig mere brutal end N55. Jeg har nogen gange irriteret mig lidt over den ret uliniaere speeder respons i min 335i, ved moderat koersel kan den godt forekomme en anelse uforudsigelig. Der er responsen i M3'eren langt mere lineaer. Men hold op den rykker ved fuld pedal. Og lydbilledet er jo faenomenalt!

Jeg foelger op med lidt mere info senere. Bilen staar her nu paa tyske 5-dages plader. Der er vist noget med at man gerne maa koere den til et vaerksted, saa jeg finder muligvis en undskyldning for at komme forbi den lokale BMW biks et par gange de kommende dage!
Appreciate 0
      11-03-2011, 02:34 AM   #3003
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Saa blev den afhentet i gaar, godt 500KM nede (og vest) i Tyskland. Aarstiden tager i betragtning, saa var forholdene perfekte - toerre veje hele vejen igennem Tyskland, og temperaturer mellem 13 og 17 grader. Desvaerre var der en del vejarbejde paa A1, det bliver de aabenbart aldrig faerdig med. Meeeen der var dog omraader med fri autobahn og faa trafikanter ogsaa :-)
I oevrigt, siden vi tidligere diskuterede garanti, saa endte jeg med at faa lavet bilen som BMW Premium Selection (BPS). Alternativet var det, eller Euro Plus (EP). Efter samtaler med diverse her hjemme omkring forskellene, saa er det tydeligt at EP er svaer at have med at goere. De danske forhandlere vil typisk ikke roere EP, selvom tyskerne paastaar at det boer virke ganske glimrende. Principielt virker EP paa den maade at en forhandler skal diagnosticere en evt fejl, sende information samt rep pris til EP, som derefter saa godkender reperationen. Forhandleren udfoerer og indkraever penge hos EP. I praksis er forhandlere dog ofte blevet braendt af EP og ender med at afskrive penge paa den konto hvert aar. Anbefalingen herhjemme fra er at man SKAL tage en BPS hvis det er muligt, da der ingen problemer er med det og den bliver behandlet som alm BMW garanti. Alternativt er at tage den billigere EP og koere til Tyskland for garanti reperationer. Jeg betalte dog EUR 590 for BPS i 12 mdr, saa det vil nok sjaeldent kunne svare sig at "noejes" med EP. BPS kraever dog en godkendelse af bilen, saa det er ikke altid givet at en bil kan saelges med BPS.

Blot til info!
Appreciate 0
      11-03-2011, 05:52 AM   #3004
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Saa blev den afhentet i gaar, godt 500KM nede (og vest) i Tyskland. Aarstiden tager i betragtning, saa var forholdene perfekte - toerre veje hele vejen igennem Tyskland, og temperaturer mellem 13 og 17 grader. Desvaerre var der en del vejarbejde paa A1, det bliver de aabenbart aldrig faerdig med. Meeeen der var dog omraader med fri autobahn og faa trafikanter ogsaa :-)

Umiddelbart foerste indtryk er var praecis og fantastisk styringen foeles og hvor godt den staar fast paa vejen. Det virker som om den ligger langt lavere og tungere end 335i'eren, ildt som om den er dobbelt saa bred. Daekkene bider fantastisk i vejen, slet ikke samme tendens til blinkende DTC lampe ved hurtig til haard accelleration. Det maa vaere en kombination af lidt bredere daek, og ikke mindst differentialet. Der er vaesentligt mindre body roll og kraengning i sving. Jeg fik ikke leget med EDC saerligt meget desvaerre, det skal proeves ved lejlighed. Alt i alt er det mest beskrivende vist at bilen er plantet paa vejen!

DCT gearkassen kraever lidt tilvaenning. Den er fantastisk hurtig ved jaevn accelleration og imponerende hurtig ved haard accelleration. Tilvaenningen er primaert i situationer hvor farten saenkes saa meget at den langsomt begynder at geare ned. Der skal timingen med speederen oeves lidt. Nu kommer jeg jo fra en automat kasse i 335i'eren, saa opfoerslen er markant anderledes. Alene at der ikke er fremdrift ved slip af bremse fra lyskryds virker "forkert" lige nu, jeg skal lige vaenne mig til at den rent faktisk opfoerer sig som en manuel gear kasse paa mange punkter.

Motoren er baade mere bloed og samtidig mere brutal end N55. Jeg har nogen gange irriteret mig lidt over den ret uliniaere speeder respons i min 335i, ved moderat koersel kan den godt forekomme en anelse uforudsigelig. Der er responsen i M3'eren langt mere lineaer. Men hold op den rykker ved fuld pedal. Og lydbilledet er jo faenomenalt!

Jeg foelger op med lidt mere info senere. Bilen staar her nu paa tyske 5-dages plader. Der er vist noget med at man gerne maa koere den til et vaerksted, saa jeg finder muligvis en undskyldning for at komme forbi den lokale BMW biks et par gange de kommende dage!
Tillykke med den, det er fedt at høre at du nyder den i fulde drag.

Nu har jeg kun kørt en forholdsvist kort tur i en e9x M3, men undervognen er virkeligt lækker. Jeg har også sat spær på min 335i, og så blev det en helt anderledes bil at køre om hjørner med.

Jeg syntes dog at man ikke kunne få førersædet helt langt nok ned i M3'eren i forhold til min 335i, men vi sidder nok forskelligt

Den lyder fedt den V8 når den får nogle omdrejninger, det er helt sikkert. Jeg prøvede den med 6 MT og der var gearkassen helt perfekt afstemt.

Var din 335i standard og/eller hvad var den tunet med?

Anyway, du slipper ikke for at smide nogle billeder op.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      11-03-2011, 09:36 AM   #3005
jakobv84
Private First Class
United_States
3
Rep
184
Posts

Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Tillykke! Min 335i er Cobb tunet og der er der flere speeder respons og jeg har også valgt en mere lineær. Derudover så blinker den DTC lampe og bagenden bevæger sig helt vildt, så spær burde man jo nok putte på... men så igen herovre kører man jo langsomt...

Billeder!
Appreciate 0
      11-03-2011, 10:47 AM   #3006
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Pic...



Eneste jeg har pt :-)
Appreciate 0
      11-03-2011, 11:17 AM   #3007
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

MOAR PICS!
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      11-03-2011, 11:20 AM   #3008
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
MOAR PICS!
+1
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      11-03-2011, 12:34 PM   #3009
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
MOAR PICS!
Ok ok! Jeg tager en stribe i morgen naar lyset er fremme.

Fik den i oevrigt toldsynet i dag. Den trak et paent publikum hos Applus - og saa fik jeg lejlighed til at koere lidt i den igen :-)
Appreciate 0
      11-04-2011, 03:25 PM   #3010
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Tillykke med den, det er fedt at høre at du nyder den i fulde drag.

Nu har jeg kun kørt en forholdsvist kort tur i en e9x M3, men undervognen er virkeligt lækker. Jeg har også sat spær på min 335i, og så blev det en helt anderledes bil at køre om hjørner med.

Jeg syntes dog at man ikke kunne få førersædet helt langt nok ned i M3'eren i forhold til min 335i, men vi sidder nok forskelligt

Den lyder fedt den V8 når den får nogle omdrejninger, det er helt sikkert. Jeg prøvede den med 6 MT og der var gearkassen helt perfekt afstemt.

Var din 335i standard og/eller hvad var den tunet med?

Anyway, du slipper ikke for at smide nogle billeder op.....
Min 335i var standard. Jeg koebte en JB N55 boks paa et tidspunkt, som godt nok gav et paent boost i performance, men den roeg hurtigt af igen. Hvis der er nogen som er interesseret i den, saa sig til. Jeg donerer den gerne til en, har ikke mere at bruge den til.

Efter du naevnte det med saedet, kan jeg godt se at andre ogsaa har brokket sig over det. Ikke noget jeg har taenkt paa, men jeg tror ikke engang jeg har mit 335i saede saa langt nede som man kan. Maaske min koerestilling er lidt for farmor agtig? :-)
Appreciate 0
      11-04-2011, 03:28 PM   #3011
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jakobv84 View Post
Tillykke! Min 335i er Cobb tunet og der er der flere speeder respons og jeg har også valgt en mere lineær. Derudover så blinker den DTC lampe og bagenden bevæger sig helt vildt, så spær burde man jo nok putte på... men så igen herovre kører man jo langsomt...

Billeder!
Jeg har egentlig aldrig set speeder responsen som et problem for mig, men jeg var godt klar over at det var en tilvaenningssag. Hvis min kone tog bilen en sjaelden gang, saa floej hun tit frem efter at have holdt stille! Men da jeg koerte i M3'eren, var det tydeligt at dens standard (ikke sport eller sport+) mapping var vaesentligt anderledes og kraever et noget dybere tryk for at hive power frem. Faktisk for meget i den anden groeft synes jeg, det meste ligger i bunden. Helt sikkert noget der skal eksperimenteres med, naar der foerst er plader paa.

Jeg fik ikke taget nogen billeder i dag. De kommer. Jeg lover!
Appreciate 0
      11-04-2011, 04:00 PM   #3012
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by knasman View Post
Min 335i var standard. Jeg koebte en JB N55 boks paa et tidspunkt, som godt nok gav et paent boost i performance, men den roeg hurtigt af igen. Hvis der er nogen som er interesseret i den, saa sig til. Jeg donerer den gerne til en, har ikke mere at bruge den til.

Efter du naevnte det med saedet, kan jeg godt se at andre ogsaa har brokket sig over det. Ikke noget jeg har taenkt paa, men jeg tror ikke engang jeg har mit 335i saede saa langt nede som man kan. Maaske min koerestilling er lidt for farmor agtig? :-)
Hehe, jeg har en ret lang overkrop så hvis jeg ikke sidder langt nede har jeg krydderen helt oppe i loftet, og det bryder jeg mig ikke specielt godt om Så jeg har sædet i min 335i HELT nede. Men overkroppen tilside så har jeg det i det hele taget bedst jo tættere på jorden jeg sidder i en bil.

Du smider bare nogle flere billeder når du har lyst....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      11-08-2011, 12:33 AM   #3013
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Hmm, mens vi så lige venter på nogle billeder af den flotte M3.... ( <-- hentydning )

Jeg har rodet lidt med at opdatere firmware og software på min JB4, og så har jeg taget lidt logs for at se hvordan mit boost ligger, og så var det jeg fandt ud af at jeg "kun" boostede max 12,8 psi på map 5. På den gamle firmware var map 5 hurtigere end map 2, så jeg tænkte at det var underligt at det var så lavt.

Altså over på map 2 og lave en log. Desværre var det lidt fugtigt, så jeg kunne se at den trak lidt spin og derfor var aktuelt boost ikke altid så stabilt som target boost i 3. gear, men en senere test i 4. gear vist at der ikke var nogen problemer med boost leaks, dvs. helt stabilt boost level og target/aktuel stort set identiske hele vejen fra 2000-6500 omdr. Og boost? Ja det ligger nu på max 14,4 hvor target er 14,5 i stedet for på 12.8 før på map 5.

Hvad betyder det så? Ja jeg lavede lige en lille test i 4. gear fra 80-180 (fordi det er det de tyske blade (Sport Auto, Auto Motor und Sport etc. tester) med fuld tank på en helt flad vej. Med map 5 hvor jeg før lavede en 0-200 tid på 13,9 sek tog denne øvelse 9,4 sek (3,7 til 120), og nu tager den 8,8 sek (3,4 til 120). Det er godt nok 1,0 sekund langsommere end den nyeste Porsche 911 Turbo med 500 hk, til gengæld er det 0,1 sek hurtigere end en Nissan GT-R og tilmed 1,2 sek hurtigere end en Lamborghini LP560-4 ifølge Sportauto-online.

Nå ja, og så er det 3,0 sek hurtigere end en Audi RS6 med 580 hk.....

Og man kan ikke sen en skid på bilen, der tilmed kører på standard 17" BMW hjul og vinterdæk for tiden. Jeg håber der kommer en dag med tørre veje hvor jeg er i Tyskland igen, så jeg kan fyre en 0-200 tid af igen. Måske man kunne ramme lige under 13 med optimal launch?

Og bilen rundede lige 100k i går. Fin måde at fejre "jubilæet" på synes jeg

Der kommer lige et par fotos med..... ( <--- Hentydning om fotos af den M3 igen igen..... )
Attached Images
  
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      11-08-2011, 05:22 AM   #3014
knasman
Private First Class
2
Rep
124
Posts

Drives: 2014 991 4S
Join Date: Nov 2010
Location: US

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Hmm, mens vi så lige venter på nogle billeder af den flotte M3.... ( <-- hentydning )
Jeg forstår en slet skjult hentydning!

Vejret er jo bare ret sølle for tiden, i hvert fald her i det jyske. Ventede sådan set bare på lidt solskin. Jeg skal have den til tjek i morgen formiddag, og får dermed en lejlighed til at køre lidt (lovligt) med prøveplader. Jeg hiver kameraet med og prøver at skyde et par stykker der, dårligt vejr eller ej.

Imponerende tider du hiver ud af 335i'eren, btw...
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 05:29 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST