E90Post
 


Studio RSR
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      08-14-2008, 01:30 PM   #551
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
ved i hvor meget det koster hos bmw....har hørt man også kan få forlygter med angel eyes købt hos bmw..
Jeg mener at have set det men de er ikke længere i BMWs reservedelskatalog, min ETK er fra juni i år.

Der er et firma som sælger celisringe i forskellige størelser, så må man selv bruge dem som man lyster: http://lumenauto.trustpass.alibaba.com/
Appreciate 0
      08-14-2008, 02:34 PM   #552
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det lyder ikke voldsomt dyrt, er de nye? Hvilke klude er der på, udover det er Dunlop (jeg er i øvrigt nysgerrig efter at høre din erfaring når du har kørt lidt, Dunlop Sportmaxx har ry for at være understyrende på BMWer).
Ja, de var spritnye... fælgene alene koster over 15 kilo herhjemme, så det er en ganske god handel.

Jeg har kun god erfaring med Sportmaxx'en... havde dem på min Leon 2.0T og også på den E60 jeg havde før E92'eren. Oprindeligt købte jeg dem fordi min "dækpusher" var meget begejstret for dem. Og jeg er tilbøjelig til at give ham ret... der er relativt mange kilometer i dem, og desuden er de meget støjsvage. Med hensyn til understyring, har jeg ikke oplevet det endnu... men jeg kører den heller ikke så agressivt

Billederne kommer i løbet af weekenden... måtte konstatere, at mit kamera ikke er godt nok!

/Henrik
Appreciate 0
      08-14-2008, 02:54 PM   #553
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ja det er billigt, dæk er heller ikke helt billige. Ser frem til billeder :-)
Appreciate 0
      08-15-2008, 02:23 PM   #554
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

pics pics pics

Jeg ser vist også frem til billederne :P
Appreciate 0
      08-18-2008, 01:20 AM   #555
Jenzeman
New Member
Jenzeman's Avatar
Denmark
2
Rep
5
Posts

Drives: 320d e91
Join Date: Aug 2008
Location: Frb - Denmark

iTrader: (0)

Chiptuning - erfaringer?

Hej alle

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af min første Bimmer Og efter at have surfet lidt rundt virker dette som et seriøst forum, med masser af BMW viden - så jeg vil se frem til at bruge det meget ;D

Jeg ville gerne høre om der er nogen der har prøvet chip på deres 2,0d, og om der eventuelt er nogle mærker/tuninger der er at foretrække frem for andre. Jeg har selv overvejet Schmiedmann eller dansk turboteknik, men vil meget gerne høre hvis der er noget der bedre

Ser frem til at høre fra jer
Appreciate 0
      08-18-2008, 02:17 AM   #556
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jenzeman View Post
Hej alle

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af min første Bimmer Og efter at have surfet lidt rundt virker dette som et seriøst forum, med masser af BMW viden - så jeg vil se frem til at bruge det meget ;D

Jeg ville gerne høre om der er nogen der har prøvet chip på deres 2,0d, og om der eventuelt er nogle mærker/tuninger der er at foretrække frem for andre. Jeg har selv overvejet Schmiedmann eller dansk turboteknik, men vil meget gerne høre hvis der er noget der bedre

Ser frem til at høre fra jer
Tillykke med automobilet og velkommen til.

Chiptuning er vist ikke så enkelt at svare på. Jeg har overvejet en del men synes ikke jeg sidder inde med den fornødne viden til at jeg vil hoppe på den endnu. Jeg kender mange som har chippet deres bil og det ser ikke ud til at der umiddelbart er de store holbarhedsmæsige konsekvenser som følge af det, men alligevel.

Inden du chipper tror jeg også at du skal overveje hvilken type chipning du vil have lavet. Den simpleste type, hvor man bare får en lille box som sættes mellem to stik, er i virkeligheden ikke en chipning men i prinsippet "bare" en modstand der giver fejludlæsning på forskellige følere. Dette medfører så at motorens computer sætter indsprøjtningstryk, turbotryk mm op så den yder mere, den løsning tror jeg ikke meget på.

Den anden også kaldet ODB tuning indebær rullefeldt mm og den har den klare fordel at motorstyringen har fuldt kontrol over tingene, programmet er "bare" ændret, her vil din forbrugsmåler i indstrumenterne også stadig vise rigtigt, det gør de ikke med "snydeæsken".

Jeg ved ikke hvor man skal få lavet den slags men jeg tror man skal se efter nogen der har nogle år på bagen mht. motortuning. Jeg kender en der har fået tunet sin 320d hos Landberg og er yderst tilfreds, BMW klubben har også haft en artikkel om netop denne tuning i deres blad.

Jeg har selv skrevet lidt sammen med Palms auto i Skovlunde, som har mange års erfaring med tuning, dog mest VW og jeg skal forbi en dag og sludre med dem, de ved "et eller andet" :-)

Men jeg vil ikke driste mig til at anbefale nogen, jeg har endnu alt for mange uafklarede spørgsmål. Jeg er i fx. tvivl om partikkelfilteret, turboen, trykket på commonrail systemet, dyserne mm og før det er besvaret fyldestgørende skal jeg ikke have chippet noget som helst :-) Jeg ved at hvis du spørger BMW så får du et meget negativt svar, de anbefaler ikke ligefrem den slags indgreb.
Appreciate 0
      08-18-2008, 02:23 AM   #557
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Vi har ikke fået opdateret vores liste længe, er alle med?

exo-ak-dk
Jongløren
hafnia
Brynjolfur
kadolege
Nic320si
Chunga
GreatM3z
tseemann
Ashi
juno
dah007
Tujay
Solhunden
BMWagain (representant fra vort broderfolk på den anden side af sundet)
pollax
Jenzeman
Appreciate 0
      08-18-2008, 04:23 AM   #558
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Endelig...

Så fik jeg endelig taget nogle rimelige billeder

Upgrades :

* 19" Breyton Race GT fælge
* Matsorte nyrer
* Matsort "windowtrim"
* Matsorte rørhaler (jeg HADER det udtryk, men der findes vel ikke et andet )

Så mangler jeg bare at "debadge" den. Har læst en del gør-det-selv-guides her på E90post.com. Er der nogen af jer, der har erfaring med den slags?











Bedøm selv... thansen eller ej?

/Henrik

Last edited by Jongløren; 08-18-2008 at 05:45 AM..
Appreciate 0
      08-18-2008, 04:53 AM   #559
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post

Så mangler jeg bare at "debadge" den. Har læst en del gør-det-selv-guides her på E90post.com. Er der nogen af jer, der har erfaring med den slags?
Hvis det bare er det dersens 3xxi lir på bagklappen så tager det 10 min. Hiv lortet af, det sidder med dobbetklæbene tape, vask klisteret af med renset benzin og det var det. Men lad nu være med at tage en skruetrækker og en hammer, det ødelægger lakken :-) En god ide er at give pletten lidt voks bagefter, da den er helt affedtet.
Appreciate 0
      08-18-2008, 07:11 AM   #560
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Tillykke med de nye mods Jongløren!

De ser fede ud!!

Og debadge bør ikke tage mere end 10 min som Brynjolfur nævner.....
Appreciate 0
      08-18-2008, 07:34 AM   #561
Jenzeman
New Member
Jenzeman's Avatar
Denmark
2
Rep
5
Posts

Drives: 320d e91
Join Date: Aug 2008
Location: Frb - Denmark

iTrader: (0)

Tak for svaret vedr. chiptuning. Det er præcis nogle af de samme overvejelser jeg har.

Mht debadging, så kan jeg anbefale at varme skiltet forsigtigt med en føntørrer - så slipper det lettere ;D
Appreciate 0
      08-18-2008, 07:36 AM   #562
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Tillykke med de nye mods Jongløren!

De ser fede ud!!

Og debadge bør ikke tage mere end 10 min som Brynjolfur nævner.....
Takker...

Jeg finder føntørreren frem...
Appreciate 0
      08-18-2008, 07:45 AM   #563
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
En god ide er at give pletten lidt voks bagefter, da den er helt affedtet.
Jeg har ikke den store erfaring med voks... bruger man "klar" voks, eller skal den være samme farve som bilen? *måske et dumt spørgsmål*

Hvor køber jeg den? Hos BMW? Eller bare på en tilfældig tankstation?

Det var mange ting...

/Henrik
Appreciate 0
      08-18-2008, 08:45 AM   #564
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Jeg har ikke den store erfaring med voks... bruger man "klar" voks, eller skal den være samme farve som bilen? *måske et dumt spørgsmål*

Hvor køber jeg den? Hos BMW? Eller bare på en tilfældig tankstation?

Det var mange ting...

/Henrik
Uha, voks er der nok lige så mange meninger om som der er mennesker. Generelt kan man sige at man aldrig må bruge voks med farve på en metallak, den har jo et lag klar lak over farven så det vil være omsonst. Om man skal bruge det ene eller andet fabrikat er ikke nemt at svare på. Jeg har prøvet forskelligt og er glad for Sonax. jeg har prøvet det dersens nymodens nano guf, det var ikke noget jeg faldt for, den måtte have en gang lakrens og herefter alm voks før den var rigtig pæn igen. Hvis du læser rundt på denne tråd, så har vi behandlet emnet før men vi blev vist ikke enige. Andre steder på e90post er der også mange meninger lige fra muddermaske (claybar) til det billigste man kan opdrive.
Appreciate 0
      08-18-2008, 09:02 AM   #565
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ja, tillykke Jonglør, jeg glemte helt at skamrose din bil, det ser sq godt ud.

Har du i øvrigt overvejet at få den lidt ned på jorden? Der er pænt meget plads mellem skærme og dæk :-)
Appreciate 0
      08-18-2008, 09:41 AM   #566
Jongløren
Private First Class
Jongløren's Avatar
9
Rep
109
Posts

Drives: BMW iX3 (G08)
Join Date: Jun 2008
Location: Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Ja, tillykke Jonglør, jeg glemte helt at skamrose din bil, det ser sq godt ud.

Har du i øvrigt overvejet at få den lidt ned på jorden? Der er pænt meget plads mellem skærme og dæk :-)
Thanks...

Jeg har overvejet yderligere sænkning, men nu er der jo allerede fuld M-undervogn på den. Hmm... det bliver vist først til foråret, hvis det er

Med hensyn til voksen, så bevæbner jeg mig med tandtråd, føntørrer og klar voks (Sonax?).

/Henrik
Appreciate 0
      08-18-2008, 10:47 AM   #567
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Nu sænker en M undervogn jo ikke noget videre, vi taler om ca 15 mm.

Hvis bilen ikke har set voks før er det måske en god ide at tage lidt mere tid end de 10 min. og så give hele dytten et klister?
Appreciate 0
      08-18-2008, 11:22 AM   #568
tseemann
Second Lieutenant
Denmark
13
Rep
236
Posts

Drives: E90 LCI 325i
Join Date: May 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Så fik jeg endelig taget nogle rimelige billeder

Upgrades :

* 19" Breyton Race GT fælge
* Matsorte nyrer
* Matsort "windowtrim"
* Matsorte rørhaler (jeg HADER det udtryk, men der findes vel ikke et andet )

Så mangler jeg bare at "debadge" den. Har læst en del gør-det-selv-guides her på E90post.com. Er der nogen af jer, der har erfaring med den slags?

(...)

Bedøm selv... thansen eller ej?

/Henrik
Jeg har vist tidligere udtalt mig mindre pænt om sorte fælge ... men jeg giver mig - de står sgu' meget godt sammen med de sorte nyrer og vindueslister til den blå lak

I øvrigt en superflot øse

Tillykke med fælgene - og lad nu være med at sænke den yderligere
Appreciate 0
      08-18-2008, 12:16 PM   #569
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Ja, sænkning er der også meget delte meninger om :-)
Appreciate 0
      08-18-2008, 01:02 PM   #570
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Jongløren View Post
Så fik jeg endelig taget nogle rimelige billeder

Upgrades :

* 19" Breyton Race GT fælge
* Matsorte nyrer
* Matsort "windowtrim"
* Matsorte rørhaler (jeg HADER det udtryk, men der findes vel ikke et andet )
Bedøm selv... thansen eller ej?

/Henrik
Absolut ikke Thansen - ser sgu godt ud!!
Appreciate 0
      08-18-2008, 04:45 PM   #571
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Apropo Bilvask osv.

Jeg fik købt de her vare nedenfor af bmw og var meget begejstret!

Men jeg har et problem og jeg ville spørge om i kunne hjællpe.....har ville spørge i lang tid men glemmer det tit....

Efter at have brugt bmw nanotech wax synes jeg at bilen nærmest tiltrækker snavs istedet for at frastøde....og når der har været regnvejr bliver dråberne på bilen istedet for at flyde væk e.l.

Nogle der kan hjælpe mig med at få bilen tilbage til normal tilstand som det almindelige uden alt mulig voks osv?

hvad skal jeg købe`?

Hvis du vil se billeder af voksen, så tryk da på "attachment" linkene nedenfor

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Jeg var lige forbi niels petersen og fik købt nogle spændende sager til bilen!

Fik købt BMW Orginal Auto Shampoo og BMW Nano Tech wax!!!

Jeg glæder mig til at bruge det når jeg får tid.

Jeg har uploadet billede af begge produkter.

Jeg glæder mig til at se hvor godt det nano tech wax er har hørt at det skulle
være det bedste af det bedste.

nogle der har erfaringer med det?

Attachment 158565
Attachment 158566
Attachment 158567
Appreciate 0
      08-19-2008, 12:22 AM   #572
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Apropo Bilvask osv.

Jeg fik købt de her vare nedenfor af bmw og var meget begejstret!

Men jeg har et problem og jeg ville spørge om i kunne hjællpe.....har ville spørge i lang tid men glemmer det tit....

Efter at have brugt bmw nanotech wax synes jeg at bilen nærmest tiltrækker snavs istedet for at frastøde....og når der har været regnvejr bliver dråberne på bilen istedet for at flyde væk e.l.

Nogle der kan hjælpe mig med at få bilen tilbage til normal tilstand som det almindelige uden alt mulig voks osv?

hvad skal jeg købe`?

Hvis du vil se billeder af voksen, så tryk da på "attachment" linkene nedenfor
Det var nøjagtig den oplevelse jeg havde da jeg havde givet bilen Sonax med nano, bilen sugede møg til sig. Der findes forskellige renseprodukter men jeg er ikke sikker på om det ikke er her at en Claybar kommer til sin ret, den er netop lavet til et rense lak før du vokser. brug derefter en god voks uden nano, så skulle den være hjemme.

Jeg brugte Sonax Xtreme Wax 2 - UDEN nano, den har også en rensende effekt men den kan vist ikke købes mere. Men det hjalp, nu er lakken glat som en barnerøv og den tiltrækker ikke længere skidtet.

Last edited by Brynjolfur; 08-19-2008 at 01:13 AM..
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 11:13 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST