E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      06-09-2009, 03:26 PM   #1871
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by TigerDejan View Post
någon som vet var man kanske kan köpa carbon diffuser bak ? och var man kan köpa kolfiber njurar ?

jag har en bmw 335 e92 -09 !

vore jätte tacksam för hjälp.


Finns lite på ebay

http://cgi.ebay.de/BMW-E92-E93-3er-N...3A1%7C294%3A50


http://cgi.ebay.de/BMW-E92-E93-335-C...3A1%7C294%3A50
Appreciate 0
      06-09-2009, 03:32 PM   #1872
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Det var du ikke den eneste der havde åbenbart :-)

Oh well, vi finder vel en ny dato.
Ja, jeg hører også til dem som fuldstændigt havde glemt det træf - pinligt..........
Appreciate 0
      06-10-2009, 06:14 PM   #1873
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
Ja, jeg hører også til dem som fuldstændigt havde glemt det træf - pinligt..........
me2....men lad os da finde en ny dato hvis folk vil? er ikke selv så god til at tage initiativ, men synes at det er flot af dem herinde som sender mails rundt og prøver at få sat noget igang
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      06-11-2009, 09:42 AM   #1874
TigerDejan
Captain
TigerDejan's Avatar
Sweden
61
Rep
919
Posts

Drives: Bmw 335i Coupe
Join Date: Feb 2009
Location: Sweden

iTrader: (2)

ingen av dom är bra , den ena är bara carbon LOOK , alltså målat ...
den andra är för quad exhaust =)

men jag har saker på G nu så det är lugnt tack ändå
Appreciate 0
      06-14-2009, 05:51 AM   #1875
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Nu når der ikke sker så meget herinde, har jeg lige et spørgsmål jeg har gået og tænkt på i lang tid.

Hvordan kan bmw motorsport få 276 HK ud af en 2.0si? Jeg fatter det virkelig ikke, da de ikke bruger turbo. Men alligevel kan de få et output på 276 HK....Så vidt jeg ved ligger den normale på omkring de 170-177 HK, du må ret på mig Nic320si hvis jeg er galt på den. Men det er en stigning på omkring 100 HK......Nogle der ved hvad de gør?
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      06-14-2009, 08:24 AM   #1876
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Nu når der ikke sker så meget herinde, har jeg lige et spørgsmål jeg har gået og tænkt på i lang tid.

Hvordan kan bmw motorsport få 276 HK ud af en 2.0si? Jeg fatter det virkelig ikke, da de ikke bruger turbo. Men alligevel kan de få et output på 276 HK....Så vidt jeg ved ligger den normale på omkring de 170-177 HK, du må ret på mig Nic320si hvis jeg er galt på den. Men det er en stigning på omkring 100 HK......Nogle der ved hvad de gør?
Gadeversionen er opgivet til173hk, min er målt til 179hk.
WTTC-bilen er opgivet til 280hk, men har flere gange leveret 285-290hk

Du må tænke på at en racermotor har en meget kort levetid og derfor kan de presse den mere. Racer-versionen kører med skarpere knaster, stand-alone motorstyring og direkte indsugning. Samtidig trækker de rigitig mange omdrejninger. Min trækker 7.700 o/min, baneraceren trækker nok 9-10.000 men må så vidt jeg husker må de max trækker 8.500 0/min i ræs.
Appreciate 0
      06-14-2009, 02:11 PM   #1877
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Gadeversionen er opgivet til173hk, min er målt til 179hk.
WTTC-bilen er opgivet til 280hk, men har flere gange leveret 285-290hk

Du må tænke på at en racermotor har en meget kort levetid og derfor kan de presse den mere. Racer-versionen kører med skarpere knaster, stand-alone motorstyring og direkte indsugning. Samtidig trækker de rigitig mange omdrejninger. Min trækker 7.700 o/min, baneraceren trækker nok 9-10.000 men må så vidt jeg husker må de max trækker 8.500 0/min i ræs.
Hvad menes der med direkte indsugning?
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      06-15-2009, 03:04 PM   #1878
MartinS
Lieutenant
MartinS's Avatar
No_Country
214
Rep
574
Posts

Drives: G82 M4 x-drive
Join Date: Jul 2007
Location: Denmark

iTrader: (1)

Århus!
__________________
http://www.niiice.dk/signatur_2010.jpg
435d xDrive & M5 F90 Frozen dark silver metallic
Appreciate 0
      06-15-2009, 04:15 PM   #1879
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

velkommen til! Og i øvrigt: fed bil!!
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      06-16-2009, 04:09 AM   #1880
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Hvad menes der med direkte indsugning?
Åben kulfiber kasse.
Appreciate 0
      06-16-2009, 07:02 AM   #1881
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Hey Exo....

Her kan du se forskellen. Billedet af BMW WTCC motoren er ikke det bedste....

Standard:

http://www.bmwheaven.com/images/stor...engine_bay.jpg

WTCC:

http://www.f-autronica.it/bmwe60engine.jpg


Fandt dette fra en den danske DTC serie. Team blå avis.

http://www.spidercup.dk/images/galle...rten-dk%5D.jpg
Appreciate 0
      06-18-2009, 04:10 AM   #1882
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Hey Nic320Si

Hvad har du haft af problemer med din 320Si?

Har nemlig fået tilbudt en i sølv. Men vil lige høre dig først. Har nemlig læst lidt på nogle engleske sider at de har motor problemer...
__________________
05´ BMW E90 325i JB | BBS LM 8.5X19 ET29 Front, ET27 Rear | H&R Sport | Koni Sport | Blacklines | BMW Performance Grill | Mtec Super White Halogen Fogs | OEM M-Tech steeringwheel | OEM M-Tech gearshift knob | OEM M-Tech handbrake handle | OEM manuel leather sportseats, now fully functional | OEM BMW Performance short shift | Rear output power | Complete LED interior lights
Appreciate 0
      06-18-2009, 09:44 AM   #1883
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Hey Nic320Si

Hvad har du haft af problemer med din 320Si?

Har nemlig fået tilbudt en i sølv. Men vil lige høre dig først. Har nemlig læst lidt på nogle engleske sider at de har motor problemer...
Hvis det er den Danske der har kørt for BMW Danmark ville jeg sige pænt nej tak. Jeg så den før den kom til salg og den var noget slidt... Bar absolut præg af at der var mange forskellige der lige havde været ude og prøve den. Mener den først røg til Avis-bilsalg i Gladsaxe og da de ikke kunne komme af med den røg den vist til Jylland et sted.
Udover den havde BMW Danmark vist en hvid presse bil og en carbonsort.
Dem ville jeg også holde mig fra med mindre man kunne få en udvidet garanti med.

Følgende har der været på min:
Skiftet servopumpe 3-4 gange, skiftet tandstang, skiftet motorledningsnet, justeret kædestrammer, skiftet kædestrammer, skiftet slæbering, fejl i elektronikken, opdateret software + det løse...

I England har ejere fået skiftet potentiometer, topstykke og tændrør på garantien.

Min kører perfekt nu, så det kan lade sig gøre. Det er en super fed bil, men hvis den bare skal køre til og fra arbejde er en 325i eller en alm. 320i nok bedre. Den er absolut i den sportslige ende, hård og kontant i affjedring og styrtøj og den kører ikke så langt på literen...
Hvis man til gengæld holder af at køre bare for at køre er den efter min mening et absolut mesterstykke. Jeg har ALDRIG kørt i en bil med så lækkert og præcist et styretøj som 320si. Jeg lånte sidste sommer en E46 M3 en dags tid og den var mht. til styretøj en skuffelse i forhold til min egen.
Appreciate 0
      06-18-2009, 03:20 PM   #1884
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Hvis det er den Danske der har kørt for BMW Danmark ville jeg sige pænt nej tak. Jeg så den før den kom til salg og den var noget slidt... Bar absolut præg af at der var mange forskellige der lige havde været ude og prøve den. Mener den først røg til Avis-bilsalg i Gladsaxe og da de ikke kunne komme af med den røg den vist til Jylland et sted.
Udover den havde BMW Danmark vist en hvid presse bil og en carbonsort.
Dem ville jeg også holde mig fra med mindre man kunne få en udvidet garanti med.

Følgende har der været på min:
Skiftet servopumpe 3-4 gange, skiftet tandstang, skiftet motorledningsnet, justeret kædestrammer, skiftet kædestrammer, skiftet slæbering, fejl i elektronikken, opdateret software + det løse...

I England har ejere fået skiftet potentiometer, topstykke og tændrør på garantien.

Min kører perfekt nu, så det kan lade sig gøre. Det er en super fed bil, men hvis den bare skal køre til og fra arbejde er en 325i eller en alm. 320i nok bedre. Den er absolut i den sportslige ende, hård og kontant i affjedring og styrtøj og den kører ikke så langt på literen...
Hvis man til gengæld holder af at køre bare for at køre er den efter min mening et absolut mesterstykke. Jeg har ALDRIG kørt i en bil med så lækkert og præcist et styretøj som 320si. Jeg lånte sidste sommer en E46 M3 en dags tid og den var mht. til styretøj en skuffelse i forhold til min egen.
Hvad har du lavet, siden du har haft skiftet tandstangen?
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      06-19-2009, 12:38 AM   #1885
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Hvis det er den Danske der har kørt for BMW Danmark ville jeg sige pænt nej tak. Jeg så den før den kom til salg og den var noget slidt... Bar absolut præg af at der var mange forskellige der lige havde været ude og prøve den. Mener den først røg til Avis-bilsalg i Gladsaxe og da de ikke kunne komme af med den røg den vist til Jylland et sted.
Udover den havde BMW Danmark vist en hvid presse bil og en carbonsort.
Dem ville jeg også holde mig fra med mindre man kunne få en udvidet garanti med.

Følgende har der været på min:
Skiftet servopumpe 3-4 gange, skiftet tandstang, skiftet motorledningsnet, justeret kædestrammer, skiftet kædestrammer, skiftet slæbering, fejl i elektronikken, opdateret software + det løse...

I England har ejere fået skiftet potentiometer, topstykke og tændrør på garantien.

Min kører perfekt nu, så det kan lade sig gøre. Det er en super fed bil, men hvis den bare skal køre til og fra arbejde er en 325i eller en alm. 320i nok bedre. Den er absolut i den sportslige ende, hård og kontant i affjedring og styrtøj og den kører ikke så langt på literen...
Hvis man til gengæld holder af at køre bare for at køre er den efter min mening et absolut mesterstykke. Jeg har ALDRIG kørt i en bil med så lækkert og præcist et styretøj som 320si. Jeg lånte sidste sommer en E46 M3 en dags tid og den var mht. til styretøj en skuffelse i forhold til min egen.

Takker....

Kender godt den hvide.... Har selv prøvet den... Faldt pladask for 320si´en den gang. Men var en smule for dyr da den den lige kom. Men da så pengene var der, var der ikke flere til salg i DK....

Det kan faktisk godt tænkes at det er den fra AVIS. Det nævnte han vist nok. Så takker jeg pænt nej.

Må sige at det ikke er så lidt du har fået lavet. Forhåbenligt på garanti det hele. Men godt at høre at den spiller nu her.
__________________
05´ BMW E90 325i JB | BBS LM 8.5X19 ET29 Front, ET27 Rear | H&R Sport | Koni Sport | Blacklines | BMW Performance Grill | Mtec Super White Halogen Fogs | OEM M-Tech steeringwheel | OEM M-Tech gearshift knob | OEM M-Tech handbrake handle | OEM manuel leather sportseats, now fully functional | OEM BMW Performance short shift | Rear output power | Complete LED interior lights
Appreciate 0
      06-20-2009, 01:56 AM   #1886
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Hvad har du lavet, siden du har haft skiftet tandstangen?
Ingenting. Jeg tror den røg efter de monterede en forkert servopumpe fra en alm. 320i.
Appreciate 0
      06-20-2009, 02:00 AM   #1887
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Takker....

Kender godt den hvide.... Har selv prøvet den... Faldt pladask for 320si´en den gang. Men var en smule for dyr da den den lige kom. Men da så pengene var der, var der ikke flere til salg i DK....

Det kan faktisk godt tænkes at det er den fra AVIS. Det nævnte han vist nok. Så takker jeg pænt nej.

Må sige at det ikke er så lidt du har fået lavet. Forhåbenligt på garanti det hele. Men godt at høre at den spiller nu her.

Alt er lavet på garanti. Selvom de har været lidt sløve i optrækket og ikke rigtigt taget mine oplysninger seriøst. (Har bl.a vidersendt e-mails mht. fejlfinding fra Engelske si ejere som har haft nøjagtigt samme problemer som mig).

Det er dejligt at den kører perfekt nu. Det er som at få en helt ny bil. Ingen brok ved koldstart... Fantastisk!
Appreciate 0
      06-22-2009, 06:46 AM   #1888
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Godt at høre..... Og lad da for guds skyld håbe at det fortsætter sådan....
__________________
05´ BMW E90 325i JB | BBS LM 8.5X19 ET29 Front, ET27 Rear | H&R Sport | Koni Sport | Blacklines | BMW Performance Grill | Mtec Super White Halogen Fogs | OEM M-Tech steeringwheel | OEM M-Tech gearshift knob | OEM M-Tech handbrake handle | OEM manuel leather sportseats, now fully functional | OEM BMW Performance short shift | Rear output power | Complete LED interior lights
Appreciate 0
      06-28-2009, 05:56 PM   #1889
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

RIP MJ
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      06-29-2009, 05:47 AM   #1890
Solhunden
Enlisted Member
Solhunden's Avatar
Denmark
2
Rep
44
Posts

Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej guttere...

Går lige og leger med tanken om at montere en subwoofer og dertil hørende forstærker i vognen.
Er der nogle af jer der ved om det er muligt at tappe et "pre out" signal fra den orginale radio (BMW prof.), eller skal jeg nøjes med den "fesne" løsning og bruge et højtalersignal ?

Og hvad med remote on/off signalet til forstærkeren ? Hvordan får jeg lige det til at virke ?
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Appreciate 0
      06-29-2009, 06:01 PM   #1891
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Hej guttere...

Går lige og leger med tanken om at montere en subwoofer og dertil hørende forstærker i vognen.
Er der nogle af jer der ved om det er muligt at tappe et "pre out" signal fra den orginale radio (BMW prof.), eller skal jeg nøjes med den "fesne" løsning og bruge et højtalersignal ?

Og hvad med remote on/off signalet til forstærkeren ? Hvordan får jeg lige det til at virke ?
skal du have subwooferen liggende omme bag i ?

Hvilken subwoofer og hvad størrelse

Jeg skal købe 2 x 10' rockford fosgate "shallow" som skal sidde under sædet istedet for standard sub der sidder der nu. også skal jeg have udskiftet forstærkeren. En som jeg kender prøver at få det til at fungere....han har styr på det.
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      06-30-2009, 12:14 AM   #1892
Solhunden
Enlisted Member
Solhunden's Avatar
Denmark
2
Rep
44
Posts

Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
skal du have subwooferen liggende omme bag i ?

Hvilken subwoofer og hvad størrelse

Jeg skal købe 2 x 10' rockford fosgate "shallow" som skal sidde under sædet istedet for standard sub der sidder der nu. også skal jeg have udskiftet forstærkeren. En som jeg kender prøver at få det til at fungere....han har styr på det.
Jeg regner med at monter en 12" i bagagerummet med magneten ud. Kabinettet skal være i hele bagagerummets bredde meget fladt og kun en lille smule vinklet. Jeg har lidt kig på enheder fra Orion, Boss, Boston eller The Loudest alt efter hvor mange penge jeg vil ligge i det. Måske kan 2 stk 10" komme på tale i stedet for. Forstærken der skal være digital mono regner jeg med at ligge ned i "kælderen"
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 06:40 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST