E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      11-30-2009, 07:25 AM   #2157
riis
Claus
Denmark
0
Rep
27
Posts

Drives: E91 320d Steptronic
Join Date: Nov 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

Genbrug af airbag kræver at du som minimum har "sports" læderrattet. Dette deler airbag med m-sport rattet. Gå ind på Ebay og søg.. de findes i alle afskygninger derinde.

Har aldrig handlet på ebay før, fungerer det ok, ingen risiko eller???
Appreciate 0
      11-30-2009, 11:44 AM   #2158
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by riis View Post
Genbrug af airbag kræver at du som minimum har "sports" læderrattet. Dette deler airbag med m-sport rattet. Gå ind på Ebay og søg.. de findes i alle afskygninger derinde.

Har aldrig handlet på ebay før, fungerer det ok, ingen risiko eller???
Dr er som sagt en risiko ved næsten alting på nettet . Men sælgerne på Ebay modtager feedbacks fra deres kunder og du kan som køber gå ind og se på disse, hvis de så er positive er der vel ikke så meget at bekymre sig om. De står også tit ved deres brugernavn hvad for en sælger du har med at gøre. altså hvilken status de har.
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      11-30-2009, 11:46 AM   #2159
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Jeg ved ikke hvilke bokse man skal gå efter. Jeg så mig lidt omkring og fandt Thule rimelig gennemtænkt mht lukkemekanisme, fastspænding osv, det tager kun 5 min at sætte bøjler og boks på taget. De originale tagbøjler er ikke dyere end Thule hvis man køber den i Tyskland og de leveres med momentnøgle og er lunhurtige at sætte på :-)

Det er muligt at der findes billigere alternativer, jeg synes bare ikke de ser så tillidsvækkende ud. Og så virker det måske også lidt tyndt at købe ski og udstyr for en formue og så spare 1000 - 1500 på boksen for derefter at smide hele lortet på en motorvej *LOL*
Appreciate 0
      11-30-2009, 12:59 PM   #2160
riis
Claus
Denmark
0
Rep
27
Posts

Drives: E91 320d Steptronic
Join Date: Nov 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

enig med Martin, køb en ordentlig Thule boks og du har den i mange år. Jeg valgte deres i en såkaldt "metal" farve som jo matcher bilen fantastisk flot. Jeg har smidt nogle tusinde ud på dårlige bokse som samtidig er knap så kønne. Men en smags sag. Men har man råd til en BMW så er der vel oss plads til ordentligt udstyr.....
Appreciate 0
      12-01-2009, 02:28 AM   #2161
jakobv84
Private First Class
United_States
3
Rep
184
Posts

Drives: 2009 E60 525xi
Join Date: Oct 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (1)

Garage List
2007 E90 335i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by riis View Post
Men har man råd til en BMW så er der vel oss plads til ordentligt udstyr.....
Så sandt så sandt. Jeg må på jagt!
Appreciate 0
      12-01-2009, 10:15 AM   #2162
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Det kan jo også være at man har brugt alle sparepengene på bil
Appreciate 0
      12-01-2009, 11:25 AM   #2163
riis
Claus
Denmark
0
Rep
27
Posts

Drives: E91 320d Steptronic
Join Date: Nov 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

så sandt så sandt Martin!!!! Og der skal jo oss være plads til julegaver..
Appreciate 0
      12-01-2009, 02:17 PM   #2164
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det kan jo også være at man har brugt alle sparepengene på bil
Ja mon ikke flere af os kunne tænkes at være i den kategori
Appreciate 0
      12-02-2009, 07:57 AM   #2165
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Martin,

Hvordan ser det ud med deltagerantallet til vores julefrokost? Jeg har jo loyalt indtastet 13. december på Skipperkroen i min kalender...
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      12-02-2009, 01:54 PM   #2166
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Martin,

Hvordan ser det ud med deltagerantallet til vores julefrokost? Jeg har jo loyalt indtastet 13. december på Skipperkroen i min kalender...
Det ser rigtigt godt ud, indtil videre er vi to

Hvis det fortsætter sådan, så tror jeg vi må lukke for tilmeldinger i weekenden.
Appreciate 0
      12-03-2009, 04:37 AM   #2167
kkaae
Enlisted Member
Denmark
5
Rep
42
Posts

Drives: F31 2013 330D Msport
Join Date: Sep 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

Lidt diverse kommentarer ...

Skiboks
Kører også (meget gladeligt) på skiferie hver vinter ;-)
På min E91 med fabriksmonterede rails, har jeg bemærket at der ved samlingerne er ved at komme bobler i lakken, som tyder på korrosion indefra.
Ved et besøg ved Terminalen afviste de at undersøge/dække det på garantien med mindre at jeg havde en original BMW tagboks! - som jeg så ikke havde :-( er der andre der har haft samme problem?

Vinterdæk
Jeg kører med 16" og RFT på mine vinterhjul. Da jeg fik dem på var en overrasket over hvor følsom bilen var for kørespor i asfalten. Jeg talte med en BMW mand som gjorde mig opmærksom på at dæktrykket var vigtigt. Jeg have efter råd fra en dækmand et lidt højere dæktryk i mine vinterdæk. Jeg sænkede det så bare 0,15 bar og det gjorde en forskel! - har andre lignede oplevelser?

Kørerute til Østrig
Alpin ski er fedt! :-)
Vi har i de sidste mange år kørt til Østrig har været på lidt forskellige steder.
For et par år siden var vi i Schladming, som ligger lidt mere øst end Wagrain og hvor folk ellers kører til.
Til Schaldming kørte vi af en meget østlig rute over Leipzig, Regensburg og kom ind i toppen af Østrig ved Passau. Der var ingen køer og man kommer uden om Kassel og München! og vi kørte lørdag i uge 7 1350 km på 12 timer unden stress! - det var fantastisk ;-) kan anbefales. Sidste år var vi i Bad Gastein og valgte samme rute - fik lidt landevejs kørsel til Salzburg, men stadig ingen kø på samme tidspunkt. Da vi så i Bad Gastein mødte nogle andre danskere som havde holdt i kø i 2 timer på den lange parkeringsplads autobahn 99 udenom München, ja så var glæden jo større - hvorfor man glæder sig over andres ulykke, skal jeg ikke komme ind på ;-)

God tur sydpå - husk som Monrad og Riislund siger: jo kortere tid, man er på vejen, jo mindre farligt er det, så kør så hurtigt som muligt ;-)
Appreciate 0
      12-03-2009, 10:03 AM   #2168
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

held og lykke med salget.

Hvilken St. car er du så ude efter?
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      12-03-2009, 12:58 PM   #2169
riis
Claus
Denmark
0
Rep
27
Posts

Drives: E91 320d Steptronic
Join Date: Nov 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

EN ORIGINAL BMW-TAGBOKS, nu har jeg, undskyld mig sproget, fandme aldrig hørt noget lignende. Helt ærligt.....de autoriserede forhandlere/værksteder er altså selv ude om at vi flygter væk fra dem og kigger i retning tyskland(og sverige når kursen er med os)......hold da kæft hvor ka det pisse mig af...
Appreciate 0
      12-03-2009, 01:01 PM   #2170
riis
Claus
Denmark
0
Rep
27
Posts

Drives: E91 320d Steptronic
Join Date: Nov 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

Vinterdæk
Jeg kører med 16" og RFT på mine vinterhjul. Da jeg fik dem på var en overrasket over hvor følsom bilen var for kørespor i asfalten. Jeg talte med en BMW mand som gjorde mig opmærksom på at dæktrykket var vigtigt. Jeg have efter råd fra en dækmand et lidt højere dæktryk i mine vinterdæk. Jeg sænkede det så bare 0,15 bar og det gjorde en forskel! - har andre lignede oplevelser?

hvordan oplever du så bilen ved sidevind? Føles den ikke lidt livlig, følsom...?
Appreciate 0
      12-03-2009, 01:05 PM   #2171
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
held og lykke med salget.

Hvilken St. car er du så ude efter?
Jo tak, Ved det ikke endnu, men selvfølgelig helst noget med det blå/hvide logo!
Det kommer an på om vi også skal ha et nyt sted og bo samtidig...

og om man overhovedet kan sælge noget som helst i øjeblikket
ellers så beholder vi den bare. Man kan nok godt have 2 børn i en 3er, så det er et luksusproblem.
Appreciate 0
      12-03-2009, 01:41 PM   #2172
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Jo tak, Ved det ikke endnu, men selvfølgelig helst noget med det blå/hvide logo!
Det kommer an på om vi også skal ha et nyt sted og bo samtidig...

og om man overhovedet kan sælge noget som helst i øjeblikket
ellers så beholder vi den bare. Man kan nok godt have 2 børn i en 3er, så det er et luksusproblem.
Hehe ja det er lidt af et luksusproblem

så lige på de flotte billeder af bilen. Den lille detalje med "limited edition" omkring start/stop knappen er bare en ekstra fed detalje.

men tænkte på hvordan du renser dit motorområde? for det ser meget pænt og nydeligt ud!
__________________
Black Magic Wheels
Appreciate 0
      12-03-2009, 02:55 PM   #2173
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Hehe ja det er lidt af et luksusproblem

så lige på de flotte billeder af bilen. Den lille detalje med "limited edition" omkring start/stop knappen er bare en ekstra fed detalje.

men tænkte på hvordan du renser dit motorområde? for det ser meget pænt og nydeligt ud!

Jeg bruger bare en fugtig klud.

Bruger en del tid på at holde bilen ren og pæn, så den når ikke at blive rigtig beskidt.
Og så hjælper det nok også at jeg ikke bruger bilen i hverdagen til at køre på arbejde og den slags. Vi har tæt på arbejde så vi cykler.
Bilen bliver brugt til ferieture og til at køre i sommerhus, eller bare en go lang søndagstur.
Appreciate 0
      12-04-2009, 01:13 AM   #2174
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Jamen tillykke med den lille ny, når den nu kommer

Har selv to mindre børn - 5 år og 1½ år - i vores 3´er. Ingen problmer her....

Kunne dog godt tænke mig en E91´er efter vi har fået en hund. (Han er dog aldrig med i min vogn) Skal vi have ham med bliver det i konen E36´er

Men held og lykke med salget...
__________________
05´ BMW E90 325i JB | BBS LM 8.5X19 ET29 Front, ET27 Rear | H&R Sport | Koni Sport | Blacklines | BMW Performance Grill | Mtec Super White Halogen Fogs | OEM M-Tech steeringwheel | OEM M-Tech gearshift knob | OEM M-Tech handbrake handle | OEM manuel leather sportseats, now fully functional | OEM BMW Performance short shift | Rear output power | Complete LED interior lights
Appreciate 0
      12-04-2009, 01:38 AM   #2175
kkaae
Enlisted Member
Denmark
5
Rep
42
Posts

Drives: F31 2013 330D Msport
Join Date: Sep 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by riis View Post
Vinterdæk
Jeg kører med 16" og RFT på mine vinterhjul. Da jeg fik dem på var en overrasket over hvor følsom bilen var for kørespor i asfalten. Jeg talte med en BMW mand som gjorde mig opmærksom på at dæktrykket var vigtigt. Jeg have efter råd fra en dækmand et lidt højere dæktryk i mine vinterdæk. Jeg sænkede det så bare 0,15 bar og det gjorde en forskel! - har andre lignede oplevelser?

hvordan oplever du så bilen ved sidevind? Føles den ikke lidt livlig, følsom...?
Nej, jeg synes ikke at den specielt vindfølsom. Heller ikke hvis jeg sammenligner med at køre over Storebælt på mine 18" sommerhjul (også RFT). Sidevinden på broen føles både på mine 16" vinterhjul og 18" sommerhjul.
Ved højhastigheds kørsel ned gennem Tyskland på vej på vinterferie synes jeg også at den ligger ret stabilt.
Appreciate 0
      12-04-2009, 01:45 AM   #2176
kkaae
Enlisted Member
Denmark
5
Rep
42
Posts

Drives: F31 2013 330D Msport
Join Date: Sep 2009
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by riis View Post
EN ORIGINAL BMW-TAGBOKS, nu har jeg, undskyld mig sproget, fandme aldrig hørt noget lignende. Helt ærligt.....de autoriserede forhandlere/værksteder er altså selv ude om at vi flygter væk fra dem og kigger i retning tyskland(og sverige når kursen er med os)......hold da kæft hvor ka det pisse mig af...
Ja, jeg troede heller ikke mine egne ører
Argumentet skulle være noget i retningen af at korrosionen ved samlingerne på rails'ne skyldes at en belastning (tagboks) skulle have fået dem til at arbejde og gnave mod hinanden og dermed kommer der korrosion. En BMW tagboks skulle så have en aerodynamik som minimerer belastningen - jeg kan se, hvor de vil hen, men jeg synes at det er lidt BS - en BMW boks er en Thule boks, hvis man kradser BMW mærket af og hvis det virkeligt er et problem, så skulle man nok ændre konstruktionen. På mine tidligere biler har jeg aldrig set dette...
Appreciate 0
      12-04-2009, 02:30 AM   #2177
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Jamen tillykke med den lille ny, når den nu kommer

Har selv to mindre børn - 5 år og 1½ år - i vores 3´er. Ingen problmer her....

Kunne dog godt tænke mig en E91´er efter vi har fået en hund. (Han er dog aldrig med i min vogn) Skal vi have ham med bliver det i konen E36´er

Men held og lykke med salget...

Ja tak
Ok. Det er godt at høre. Hvad med barnevogn???
Appreciate 0
      12-04-2009, 05:37 AM   #2178
Solhunden
Enlisted Member
Solhunden's Avatar
Denmark
2
Rep
44
Posts

Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hey, jeg går og leger lidt med tanken om at skifte 318i'eren ud med en 325i.
Er der nogle der kan give et godt råd angående hvilket forsikringsselskab der kan forsikre en 325i til en rimelig pris ?

Hvad giver i selv jer der har en 325i, - og hos hvem ?

På forhånd tak,
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 05:19 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST