E90Post
 


TNT Racewerks
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      08-20-2015, 04:58 PM   #4577
Nordic335M3
Second Lieutenant
Nordic335M3's Avatar
Denmark
20
Rep
256
Posts

Drives: 335i M3 Look
Join Date: Feb 2014
Location: Denmark

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Jojo, men det har allerede kostet mig 8k i reparation, 5k i fragt og moms/told, 16k på værkstedet for af/påmontering og bilen holdt stille i over en måned. Og nu skal det hele så af/på igen og repareres koster det jo ikke kun de 7-8k men nærmere 25k før jeg er færdig. Og jeg har ikke engang kørt i bilen mere end en uge denne sommer. Hvis Rob boede indenfor en rimelig afstand så havde jeg aflagt ham et besøg. Han har mistet al troværdighed i mine øjne. En enkelt af de tyskere jeg kender har ventet i 5 måneder på at få sine turboer tilbage fra reparation, og de er lige så ubrugelige som dem han sendte over.
Ej det er satme dårlig stil!... hvad sker der lige?!?!
__________________
E92 335i 2007 Crimson Red 6MT M3 look-ER CP-TIAL BOV-MMP hotside intakes -DP-DeCAT-JB4-CDV-Trebila custom map, Meth, M3aybar(front)-Mtech SMFW,550I clutch, 5.5" IC,
Appreciate 0
      08-21-2015, 11:56 AM   #4578
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nordic335M3
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Jojo, men det har allerede kostet mig 8k i reparation, 5k i fragt og moms/told, 16k på værkstedet for af/påmontering og bilen holdt stille i over en måned. Og nu skal det hele så af/på igen og repareres koster det jo ikke kun de 7-8k men nærmere 25k før jeg er færdig. Og jeg har ikke engang kørt i bilen mere end en uge denne sommer. Hvis Rob boede indenfor en rimelig afstand så havde jeg aflagt ham et besøg. Han har mistet al troværdighed i mine øjne. En enkelt af de tyskere jeg kender har ventet i 5 måneder på at få sine turboer tilbage fra reparation, og de er lige så ubrugelige som dem han sendte over.
Ej det er satme dårlig stil!... hvad sker der lige?!?!
En lille video der demonstrerer HVOR meget røg vi taler om.....
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      08-21-2015, 01:28 PM   #4579
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Den skal bare have "klunker" hele vejen rundt i kanterne! Så ligner den en taxa fra Cairo.
Jeg vil godt komme over og hjælpe med at skrue turbo af/på. Man får jo helt tårer i øjnene
/Krelle
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      08-21-2015, 03:37 PM   #4580
///Philipp
Private
///Philipp's Avatar
Denmark
68
Rep
86
Posts

Drives: BMW E90 335i performance
Join Date: Aug 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej Alle

Jeg er ny her på siden. Hyggeligt med en dansker tråd

Jeg kører i en BMW 335i fra 2011 med N55 motor og født med BMW performance chip. Jeg overvejer pt. om der skal laves lidt mere ved den.

Er der nogen som har prøvet en upgrade turbo, stage 1 eller 2 fra Pure?



Appreciate 0
      08-22-2015, 12:16 AM   #4581
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ///Philipp View Post
Hej Alle

Jeg er ny her på siden. Hyggeligt med en dansker tråd

Jeg kører i en BMW 335i fra 2011 med N55 motor og født med BMW performance chip. Jeg overvejer pt. om der skal laves lidt mere ved den.

Er der nogen som har prøvet en upgrade turbo, stage 1 eller 2 fra Pure?



Velkommen til og tillykke med den fine vogn.
Har selv Performance kittet fra BMW.Det gav ikke meget på effektsiden.. Men de andre features som fulgte med er ok.
Der er sket en del siden.
MHT. Pure opgraderingerne:
Stg.1.Her ændres str. på kompressorhjulet hvorfor du kan få mere luft ind i motoren. De glemmer dog at en turbo også skal af med varmen, og det vil på et tidspunkt slå turboen ihjel da modtrykket bliver stort. Skal du bruge den effekt til noget fornuftigt skal turbinesiden modificeres også, men ikke nødvendigvis med større hjul som på stg.2.
Som minimum skal du have en styring samt ændret luftkøler og katalysator. Udstødningen er såmænd god nok, bortset fra den intet siger. Det skader dog ikke at montere en større, du skal bare være opmærksom på at rigtig mange har nogle irriterende resonansområder. En god regel her er som med alt andet til Bimsen. -Kvalitet koster!
Vær opmærksom på at stg.2 spoler langsommere end stg.1,(og originalen) og derfor bliver mere bøvlet til dagligdagskørsel. Stg.2 skal desuden køre med E85 blandet med min.99 Octan. Methanol/vand indsprøjtning er et must hvis den skal udnyttes til fulde. Samt større lavtryksbenzin pumpe.
Uanset hvilken løsning du vælger tilrådes hyppigere olieskift. Skifter selv ved 6-8000km og minimum 2 gange årligt.
Ved stg. 2 skal du også overveje tændrørerne, men Pure skifter dem ikke ud. De bruger de originale, men skifter oftere.
Trykrøret fra luftkøleren til insugningsmanifolden SKAL skiftes ved mere tuning end BMW´s eget idet røret knækker der hvor klipsen sidder (ved manifold).
Personligt vil jeg råde dig til at kigge på undervognen da ekstra effekt i maskinrummet gør vognen en del kvikkere, hvorfor undervognskomponenterne bør opgraderes.
Bedste modificering er spær så du slipper for at lege rotorcap på fedtet underlag.
Styring af turbo tryk kan laves via chipning eller montering af JB4.
Husk at samle godt med flasker for det render hurtigt op.
Vh. Krelle

Last edited by Krelle; 08-22-2015 at 12:23 AM.. Reason: Støvefel
Appreciate 1
      08-22-2015, 02:20 AM   #4582
anielsen71
Lieutenant Colonel
Denmark
559
Rep
1,502
Posts

Drives: F36 435xd
Join Date: Mar 2012
Location: Behind the wheel

iTrader: (0)

Garage List
Quote:
Originally Posted by ///Philipp View Post
Hej Alle

Jeg er ny her på siden. Hyggeligt med en dansker tråd

Jeg kører i en BMW 335i fra 2011 med N55 motor og født med BMW performance chip. Jeg overvejer pt. om der skal laves lidt mere ved den.

Er der nogen som har prøvet en upgrade turbo, stage 1 eller 2 fra Pure?



Hejsa
Velkommen til. Den vogn minder utroligt meget om en jeg mødte den anden morgen på køge bugt motorvejen i starten af vejarbejdet.
Kan det passe? I var 2 i bilen.
__________________
Brgds
Allan
‘15 F36 435xd Gran Coupé

Ex: E46 330d, E91 330dA
Appreciate 0
      08-22-2015, 04:07 AM   #4583
///Philipp
Private
///Philipp's Avatar
Denmark
68
Rep
86
Posts

Drives: BMW E90 335i performance
Join Date: Aug 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Velkommen til og tillykke med den fine vogn.
Har selv Performance kittet fra BMW.Det gav ikke meget på effektsiden.. Men de andre features som fulgte med er ok.
Der er sket en del siden.
MHT. Pure opgraderingerne:
Stg.1.Her ændres str. på kompressorhjulet hvorfor du kan få mere luft ind i motoren. De glemmer dog at en turbo også skal af med varmen, og det vil på et tidspunkt slå turboen ihjel da modtrykket bliver stort. Skal du bruge den effekt til noget fornuftigt skal turbinesiden modificeres også, men ikke nødvendigvis med større hjul som på stg.2.
Som minimum skal du have en styring samt ændret luftkøler og katalysator. Udstødningen er såmænd god nok, bortset fra den intet siger. Det skader dog ikke at montere en større, du skal bare være opmærksom på at rigtig mange har nogle irriterende resonansområder. En god regel her er som med alt andet til Bimsen. -Kvalitet koster!
Vær opmærksom på at stg.2 spoler langsommere end stg.1,(og originalen) og derfor bliver mere bøvlet til dagligdagskørsel. Stg.2 skal desuden køre med E85 blandet med min.99 Octan. Methanol/vand indsprøjtning er et must hvis den skal udnyttes til fulde. Samt større lavtryksbenzin pumpe.
Uanset hvilken løsning du vælger tilrådes hyppigere olieskift. Skifter selv ved 6-8000km og minimum 2 gange årligt.
Ved stg. 2 skal du også overveje tændrørerne, men Pure skifter dem ikke ud. De bruger de originale, men skifter oftere.
Trykrøret fra luftkøleren til insugningsmanifolden SKAL skiftes ved mere tuning end BMW´s eget idet røret knækker der hvor klipsen sidder (ved manifold).
Personligt vil jeg råde dig til at kigge på undervognen da ekstra effekt i maskinrummet gør vognen en del kvikkere, hvorfor undervognskomponenterne bør opgraderes.
Bedste modificering er spær så du slipper for at lege rotorcap på fedtet underlag.
Styring af turbo tryk kan laves via chipning eller montering af JB4.
Husk at samle godt med flasker for det render hurtigt op.
Vh. Krelle
Hej Krelle

Tak for svaret. Jeg er ikke typen der smutter på bane, kører 1/4 mile eller lignende. Jeg tuner primært mine biler fordi det er sjovt at rode med biler Under alle omstændigheder så bliver det ikke en "maxed out" Pure Stage 2, det har jeg ikke brug for.

Mht. performance kittet, på N55 motoren er det er jo kun en ændret motorstyring, der er ikke hardware opdateringer ligesom med N54. Når du siger features, hvad tænker du så på? Min er i øvrigt også født med performance udstødningen, så den siger lidt ekstra, men det er den europæiske udgave som har spjæld. Da min kun har katalysator og 2 bagpotter, så skulle den vist larme rigeligt med sportscat + performance udstødning

Jeg har overvejet:
Wagner forrør med 200 cellers sportkat - den bør kunne synes. Nogen der kender den? De fleste får en fejlkode, så den skal alligevel have en lambda 2 delete. Decat er billigere, men jeg gider næsten ikke skifte det hver gang til syn.
Wagner Evo 1 competition IC.
Ovenstående giver jo ikke noget særligt i sig selv, men jeg overvejer at stoppe der. Jeg gider ikke sådan noget JB4, skal det være så bliver det en chip hos WD tuning eller Landberg. Men bliver den chippet så er det jo ikke længere en BMW perforamnce udgave men bare "endnu" en chippet 335i.

Udover ovenstående kunne Pure stage 1 måske være interessant, men det er jo ikke meget ved, hvis den har dårlig holdbarhed. Jeg har kigget på de der opgraderingsrør både ind og ud.

Hilsen
Andy
Appreciate 0
      08-22-2015, 04:08 AM   #4584
///Philipp
Private
///Philipp's Avatar
Denmark
68
Rep
86
Posts

Drives: BMW E90 335i performance
Join Date: Aug 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Hejsa
Velkommen til. Den vogn minder utroligt meget om en jeg mødte den anden morgen på køge bugt motorvejen i starten af vejarbejdet.
Kan det passe? I var 2 i bilen.
Jeg var på kursus i København, så ja, det var formentlig mig
Appreciate 0
      08-22-2015, 04:20 AM   #4585
anielsen71
Lieutenant Colonel
Denmark
559
Rep
1,502
Posts

Drives: F36 435xd
Join Date: Mar 2012
Location: Behind the wheel

iTrader: (0)

Garage List
Ahh jeg smuttede forbi i en grå lav E91'er med sorte hjul. Syntes nok jeg ku genkende den. Den står flot i IRL.

Du skriver Wagner intercooleren ikke giver noget i sig selv. Det er ikke helt korrekt.
Jeg oplevede mere skub i mellem accel da jeg fik min på. Og andre med temp måler siger olietemperaturen falder mærkbart ved montering af større IC.
Så der er lidt vundet selvom mappet ikke bliver ændret.
__________________
Brgds
Allan
‘15 F36 435xd Gran Coupé

Ex: E46 330d, E91 330dA

Last edited by anielsen71; 08-22-2015 at 04:26 AM..
Appreciate 0
      08-22-2015, 06:16 AM   #4586
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ///Philipp View Post
Hej Krelle

Tak for svaret. Jeg er ikke typen der smutter på bane, kører 1/4 mile eller lignende. Jeg tuner primært mine biler fordi det er sjovt at rode med biler Under alle omstændigheder så bliver det ikke en "maxed out" Pure Stage 2, det har jeg ikke brug for.

Mht. performance kittet, på N55 motoren er det er jo kun en ændret motorstyring, der er ikke hardware opdateringer ligesom med N54. Når du siger features, hvad tænker du så på? Min er i øvrigt også født med performance udstødningen, så den siger lidt ekstra, men det er den europæiske udgave som har spjæld. Da min kun har katalysator og 2 bagpotter, så skulle den vist larme rigeligt med sportscat + performance udstødning

Jeg har overvejet:
Wagner forrør med 200 cellers sportkat - den bør kunne synes. Nogen der kender den? De fleste får en fejlkode, så den skal alligevel have en lambda 2 delete. Decat er billigere, men jeg gider næsten ikke skifte det hver gang til syn.
Wagner Evo 1 competition IC.
Ovenstående giver jo ikke noget særligt i sig selv, men jeg overvejer at stoppe der. Jeg gider ikke sådan noget JB4, skal det være så bliver det en chip hos WD tuning eller Landberg. Men bliver den chippet så er det jo ikke længere en BMW perforamnce udgave men bare "endnu" en chippet 335i.

Udover ovenstående kunne Pure stage 1 måske være interessant, men det er jo ikke meget ved, hvis den har dårlig holdbarhed. Jeg har kigget på de der opgraderingsrør både ind og ud.

Hilsen
Andy
Hvorfor bruge penge på noget som ikke skal anvendes?
Mht features sagde bmw at der var ændringer til gearkassen, samt den "pruttede" mere under nedgearing.. "knalder" i udst. ved hurtig acceleration.

Performance udst. gælder en del af røret fra akslen og bagud.

Jeg har Wagner 200 cellers kat. om den smutter gennem syn finder jeg ud af til foråret.
Wagner comp. luftkøler har jeg også, og den er jeg tilfreds med.
Hvis du stopper her mærker du vel bare en bedre speeder respons, og det er vel det. Jeg lavede en måling efter mont. af luftkøler oven i Perf. kittet og det gav ikke meget.
Decideret chip findes ikke og Jeg ville ikke vælge de to du har spottet men det er jo din beslutning.
Min var den føsrte i landet der blev forsøgt på, og vi leder stadig efter mere.
Skal hastighedsbegrænsningen ændres må du i motorstyringen alligevel.
/Krelle
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      08-22-2015, 08:39 AM   #4587
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ///Philipp
Hej Alle

Jeg er ny her på siden. Hyggeligt med en dansker tråd

Jeg kører i en BMW 335i fra 2011 med N55 motor og født med BMW performance chip. Jeg overvejer pt. om der skal laves lidt mere ved den.

Er der nogen som har prøvet en upgrade turbo, stage 1 eller 2 fra Pure?



Fed bil! Velkommen til. Jeg kender en belgier fra et tysk site som kører med Pure Stage 2 og hans M135i er mega hurtig og skulle køre ret stabilt. Tror faktisk han var lige ved at være hurtigere end mig en overgang. Det er ret vildt for en N55.
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      08-22-2015, 08:44 AM   #4588
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle
Den skal bare have "klunker" hele vejen rundt i kanterne! Så ligner den en taxa fra Cairo.
Jeg vil godt komme over og hjælpe med at skrue turbo af/på. Man får jo helt tårer i øjnene
/Krelle
Tak for medfølelsen. Det er satme træls.... Men altså performancen fejler ikke noget. Jeg har stadig ikke fået opdateret Cobb mappet til mere boost, men når turboerne makker ret og jeg får opgraderet lavtrykspumpen til stage 3, så kommer der en 3-4 PSI mere på...
Attached Images
  
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      08-22-2015, 09:11 AM   #4589
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Tak for medfølelsen. Det er satme træls.... Men altså performancen fejler ikke noget. Jeg har stadig ikke fået opdateret Cobb mappet til mere boost, men når turboerne makker ret og jeg får opgraderet lavtrykspumpen til stage 3, så kommer der en 3-4 PSI mere på...
Godt nok fine tal du får flyttet med den vogn!
Er det Peter du hentyder til med M135´eren? Han tager jo også bagsædet ud, og har fået letvægtssæder monteret. Men også ganske imponerende.

Mht stage 2, så skal det lige gennemtænkes, for bilen bliver en anden at køre, og jeg ved tøsen derhjemme vil blive irriteret over det, desværre.
-Derfor bliver der lagt kr i grisen til en M3/4. Håber jeg når det inden jeg tørrer ind... så kan hun få en i3 til at hente varer i
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      08-22-2015, 09:14 AM   #4590
G.I.Joe
Major
G.I.Joe's Avatar
Denmark
30
Rep
1,041
Posts

Drives: E92 335i 2008
Join Date: Nov 2009
Location: Copenhagen, Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle
Quote:
Originally Posted by G.I.Joe View Post
Tak for medfølelsen. Det er satme træls.... Men altså performancen fejler ikke noget. Jeg har stadig ikke fået opdateret Cobb mappet til mere boost, men når turboerne makker ret og jeg får opgraderet lavtrykspumpen til stage 3, så kommer der en 3-4 PSI mere på...
Godt nok fine tal du får flyttet med den vogn!
Er det Peter du hentyder til med M135´eren? Han tager jo også bagsædet ud, og har fået letvægtssæder monteret. Men også ganske imponerende.

Mht stage 2, så skal det lige gennemtænkes, for bilen bliver en anden at køre, og jeg ved tøsen derhjemme vil blive irriteret over det, desværre.
-Derfor bliver der lagt kr i grisen til en M3/4. Håber jeg når det inden jeg tørrer ind... så kan hun få en i3 til at hente varer i
Ja det er Peter. Men han kører trods alt 100-200 under 7 sek

Med fungerende turboer, nok benzin og et nyt map kommer jeg også lige under 6

Overvejer også selv en M3/4. Jeg er ret tæt på at gøre alvor af at flytte til Sverige og så koster den jo kun godt en halv mil fra ny
__________________
E92 335i 2008 Space Grey 6MT | Pure Stage 2 turbos | Motiv PI | Trueform Tech Intake | Quaife LSD | M3 Suspension kit | Öhlins Road & Track Coilover | DEFIVfab N54 diff lockdown kit | COBB PTF E85 Map | Fuel-It Stage 3 LPFP | NGK 5992 plugs | Wagner FMIC | Wagner 3" DP | Milltek exhaust | Tial BOV | SPEC Stage 3+ clutch | SPEC Steel SM Flywheel |
Appreciate 0
      08-23-2015, 03:43 AM   #4591
///Philipp
Private
///Philipp's Avatar
Denmark
68
Rep
86
Posts

Drives: BMW E90 335i performance
Join Date: Aug 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Hvorfor bruge penge på noget som ikke skal anvendes?
Mht features sagde bmw at der var ændringer til gearkassen, samt den "pruttede" mere under nedgearing.. "knalder" i udst. ved hurtig acceleration.

Performance udst. gælder en del af røret fra akslen og bagud.

Jeg har Wagner 200 cellers kat. om den smutter gennem syn finder jeg ud af til foråret.
Wagner comp. luftkøler har jeg også, og den er jeg tilfreds med.
Hvis du stopper her mærker du vel bare en bedre speeder respons, og det er vel det. Jeg lavede en måling efter mont. af luftkøler oven i Perf. kittet og det gav ikke meget.
Decideret chip findes ikke og Jeg ville ikke vælge de to du har spottet men det er jo din beslutning.
Min var den føsrte i landet der blev forsøgt på, og vi leder stadig efter mere.
Skal hastighedsbegrænsningen ændres må du i motorstyringen alligevel.
/Krelle
Bevares jeg kan da godt lide, at mærke den trække engang i mellem Jeg hygger mig med at gå og rode med sådan noget. Det ligger langt fra mit almindelige arbejde og er dejligt afslappende

Da du monterede den Wagner kat, løsnede du så forbroen lidt for at få den gamle ud og den nye ind? Lavede din fejlkode bagefter?

Mht. chip, så tænker jeg ikke "chip" som i gamle dage, hvis det er det som du mener. Jeg tænker bare omprogrammering af den eksisterende motorstyring. Skulle der være nogle problemer ved de 2? Jeg synes da at Landberg har et godt ry i Danmark og jeg kender selv nogle stykker som har fået deres lavet hos WD Tuning i Haderslev. Er der evt. en anden som du kan anbefale?

Min er i øvrigt født uden hastighedsbegrænsning.
Appreciate 0
      08-23-2015, 04:01 AM   #4592
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hej Gutter,
Er der nogen som har følt/checket/analyseret på hvor meget et sæt virkelig lette fælge giver på acceleration?
Handling på banen bliver bedre som man føler ved skift fra vinter- til sommerdæk, men hvor meget mon vi taler om i sek. på en omgang på fx. Jyllandsringen. -Eller i acceleration fra 0-200?
Vognen har 20" BMW hjul med Michelin sidste nye ikke run flat´s.
Mon ikke et 19" (eller 18") letvægtsfælge med dæk ville være bedre/lettere/hurtigere.Der fåes i hvertfald flere dæk her til.
Ps. jeg skal have minimum 18" pga ændrede bremser, og sjovt nok passer alle 18" ikke lige på har jeg erfaret...
/Krelle
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....

Last edited by Krelle; 08-23-2015 at 04:05 AM.. Reason: Tyskeren igen..
Appreciate 0
      08-23-2015, 04:59 AM   #4593
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ///Philipp View Post
Bevares jeg kan da godt lide, at mærke den trække engang i mellem Jeg hygger mig med at gå og rode med sådan noget. Det ligger langt fra mit almindelige arbejde og er dejligt afslappende

Da du monterede den Wagner kat, løsnede du så forbroen lidt for at få den gamle ud og den nye ind? Lavede din fejlkode bagefter?

Mht. chip, så tænker jeg ikke "chip" som i gamle dage, hvis det er det som du mener. Jeg tænker bare omprogrammering af den eksisterende motorstyring. Skulle der være nogle problemer ved de 2? Jeg synes da at Landberg har et godt ry i Danmark og jeg kender selv nogle stykker som har fået deres lavet hos WD Tuning i Haderslev. Er der evt. en anden som du kan anbefale?

Min er i øvrigt født uden hastighedsbegrænsning.
Fint nok, vi er jo ikke ens, og godt for det,- så ville vi vel også vende hovedet mod Mekka 20 gange i døgnet

Jeg skiftede turbo samtidig med kat´en og havde derfor løsnet broen, men jeg mener ikke det skulle være nødvendigt for kat alene. Hav alligevel værktøjet ved hånden for det giver lidt mere plads, samt en ven der kan styre oppe fra.
Jeg købte også en ny klampe, just in case.
Husk at tage sensor stikket ud inden du afmonteret føleren så kablet ikke bliver rundtosset..
Ingen fejl fra kat indtil nu.

Jeg skal ikke influere på hvem du vælger, jeg hører bare "derude" at nogle lover mere end de kan holde.
BMW har brugt Hessteknik på fyn som problemknuser før, og jeg kender forhandlere som sender deres kunder dertil.

Uden begrænsning ab fabrik lyder mærkeligt og ikke bmw-agtigt!? Hvad kan den opnå af topfart med MPPK ?
Din ecu kræver iøvrigt ikke "indgreb" da N55 op til de første 2012 modeller kan programmeres gennem obd´en uden bøvl.
Spørg dem alle tre hvad de kan garantere, og check evt effekt/moment kurver.
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      08-23-2015, 07:37 AM   #4594
///Philipp
Private
///Philipp's Avatar
Denmark
68
Rep
86
Posts

Drives: BMW E90 335i performance
Join Date: Aug 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by anielsen71 View Post
Ahh jeg smuttede forbi i en grå lav E91'er med sorte hjul. Syntes nok jeg ku genkende den. Den står flot i IRL.

Du skriver Wagner intercooleren ikke giver noget i sig selv. Det er ikke helt korrekt.
Jeg oplevede mere skub i mellem accel da jeg fik min på. Og andre med temp måler siger olietemperaturen falder mærkbart ved montering af større IC.
Så der er lidt vundet selvom mappet ikke bliver ændret.
Den BMW lagde jeg ikke lige mærke til
Appreciate 0
      08-23-2015, 10:36 AM   #4595
anielsen71
Lieutenant Colonel
Denmark
559
Rep
1,502
Posts

Drives: F36 435xd
Join Date: Mar 2012
Location: Behind the wheel

iTrader: (0)

Garage List
Den gør heller ikke meget væsen af sig.... ;-)
__________________
Brgds
Allan
‘15 F36 435xd Gran Coupé

Ex: E46 330d, E91 330dA
Appreciate 0
      08-23-2015, 01:49 PM   #4596
///Philipp
Private
///Philipp's Avatar
Denmark
68
Rep
86
Posts

Drives: BMW E90 335i performance
Join Date: Aug 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Fint nok, vi er jo ikke ens, og godt for det,- så ville vi vel også vende hovedet mod Mekka 20 gange i døgnet

Jeg skiftede turbo samtidig med kat´en og havde derfor løsnet broen, men jeg mener ikke det skulle være nødvendigt for kat alene. Hav alligevel værktøjet ved hånden for det giver lidt mere plads, samt en ven der kan styre oppe fra.
Jeg købte også en ny klampe, just in case.
Husk at tage sensor stikket ud inden du afmonteret føleren så kablet ikke bliver rundtosset..
Ingen fejl fra kat indtil nu.

Jeg skal ikke influere på hvem du vælger, jeg hører bare "derude" at nogle lover mere end de kan holde.
BMW har brugt Hessteknik på fyn som problemknuser før, og jeg kender forhandlere som sender deres kunder dertil.

Uden begrænsning ab fabrik lyder mærkeligt og ikke bmw-agtigt!? Hvad kan den opnå af topfart med MPPK ?
Din ecu kræver iøvrigt ikke "indgreb" da N55 op til de første 2012 modeller kan programmeres gennem obd´en uden bøvl.
Spørg dem alle tre hvad de kan garantere, og check evt effekt/moment kurver.
Jeg bor faktisk ikke så langt fra Hessteknik på Fyn og jeg har også et par kollegaer som har fået lavet deres bil derude og det har været rigtig fint.

Det super interessant viden omkring den N55. Min skulle køre med Bosch MEVD17.2 ecu og alle jeg har talt med siger, at den skal laves i Boot-mode. WD Tuning sagde i hvert fald, at de har lavet dem i boot-mode, men måske det har været en nyere F30. Det kunne dog være ret fedt, hvis den kan laves udelukkende via OBD stikket fordi så kan jeg også bruge en Utune II til den skal tilbage til standard en dag.

Den ene af dem som ejer WD Tuning i Haderslev er i øvrigt BMW mekaniker. Han kører selv i en E92 335i med N54 motor. Den laver 417hk og 634nm efter optimering og er ellers fuldstændig standard. Det er også max den kan trække.

Når de kommer uden begræsning kalder de det vist "Hochgeschwindigkeitsabstimmung". På nogle modeller kommer det automatisk med, hvis bilen bestilles med M sportspakke. I hvert fald i Tyskland - jeg er dog ikke 100 % sikker på hvordan det hænger sammen.

Jeg ved faktisk ikke hvad den kan køre på toppen. Jeg har ikke været på Autobahn

Last edited by ///Philipp; 08-23-2015 at 02:39 PM..
Appreciate 0
      08-24-2015, 04:04 AM   #4597
Krelle
Captain
Denmark
90
Rep
648
Posts

Drives: M2C
Join Date: Jun 2013
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by ///Philipp View Post
Jeg bor faktisk ikke så langt fra Hessteknik på Fyn....
"Hochgeschwindigkeitsabstimmung".... Tak for info. Tror kun det er i Tyskland det er sådan, men er heller ikke sikker.

Jeg ved faktisk ikke hvad den kan køre på toppen. Jeg har ikke været på Autobahn
Vi har da plads herhjemme også

Sig endelig til hvis du tager til Steffen/Hessteknik. Jeg bor på øen og er vant til at slæbe kage med til dem Flinke gutter.
__________________
Ist der Motor kalt, Gib ihn sechs ein halb.....
Appreciate 0
      08-24-2015, 11:23 AM   #4598
///Philipp
Private
///Philipp's Avatar
Denmark
68
Rep
86
Posts

Drives: BMW E90 335i performance
Join Date: Aug 2015
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Krelle View Post
Vi har da plads herhjemme også
Yes yes

Hvor meget effekt kører du selv med? Beklager hvis der er svaret tidligere i tråden, men den er pænt lang
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 06:51 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST