E90Post

Bimmer Retrofit

BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?

Reply

Thread Tools Search this Thread
      09-26-2018, 06:51 AM   #4863
rimpler
Tro kan flytte bjerge, men de kloge går uden om...
Denmark
0
Rep
1
Drives: e91 LCI 335i

iTrader: (0)

Mojn drenge evt. piger;-)

Spændene og omtalt forum, som jeg gerne vil være en del af, eftersom jeg erhverver mig en 335i e91, med en masse stumper til, som den tidligere ikke har fået smidt på.
Det er en Større IC (Mtec), Downpipe, anden lufter med slanger til at flytte filteret (RB), perfromance auspuff... Ydermere har jeg også JB4 ISO og mhd backend flash...
Det sidste ved jeg ikke hvad er?
Er det ok dele?
Udstødning er op med klappestyring og er monteret.

Vil gerne spørge om det er et stort arbejde at smide det på, eller om det er lidt mere plug & play?

Ser frem til at høre fra jer, og 1 mere fra Jylland;-)

Mvh
Helge
Appreciate 0
      10-03-2018, 01:18 PM   #4864
mike_o
New Member
Denmark
0
Rep
23
Drives: 335is

iTrader: (0)

Mojn Helge,

velkommen. Jeg er selv ret ny herinde, men jeg véd da at JB laver hardwarebaseret chiptuning, mens MHD laver soft/firmware baserede løsninger. Måske findes der også en hybrid løsning til de to, men jeg synes ikke at JB4 giver nogen mening, når man kan få de samme, eller bedre resultater med MHD uden at løsne en skrue i motorstyringen. MHD er simpelthen en mere elegant og effektiv måde at tune på.

Jeg købte min 335er med MHD stage 2, catless DP og større IC, og jeg kan ikke forestille mig at skulle bruge flere kræfter end jeg har nu.

Min er forøvrigt født med M-performance udstødning (klappenaufpuff) og med catless DP, er det lige før jeg ønsker mig en standard udstødning. Mine kolleger påstår, at de kan høre mig på 500meters afstand i myldretiden selvom jeg kører forsigtigt. Den er ikke sindsygt larmende, men den har en ret ... hmmm ... karakterfuld lyd....

Jeg ville sige, at du skulle sælge JB4 systemet og "nøjes med" MHD re-mapping. Og vente med at montere performance udstødningen indtil du har hørt den med den nye DP.
Appreciate 0
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules