E90Post
 


TNT Racewerks
 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      01-30-2009, 03:48 PM   #1541
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

De fleste politikere er i folketinget idag pga. der er prestige i det....ikke fordi de tænker logisk og kan finde løsninger på problemer i samfundet.... De er snot dumme....

Og min personlige mening: Anders Fogh er sgu snot dum! Har aldrig set noget lignende!
Han er virkelig den værste leder!
Appreciate 0
      01-31-2009, 02:23 PM   #1542
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Hov, hov, hov.... Uvidenhed er ikke det samme som dum :-)
Appreciate 0
      01-31-2009, 02:37 PM   #1543
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Fuck elbiler:

En Tesla Roadster er sikkert godt for dit sexliv, men ikke for så meget andet, lyder Jeremy Clarksons dom over den amerikanske el-bil.

For det meste har verdens bilproducenter forstået, at jeg er et harmløst stykke navlebomuld, hvis meninger ikke gør den mindste forskel for deres forhåbninger og drømme. Men af og til høres der truende lyde, hvis de synes, jeg har været urimelig.

En gang for mange år siden bad Renault i Frankrig deres folk i Storbritannien om at trække alle reklamer tilbage fra BBC. »Så ‘an de lære ‘et,« sagde en blussende Jean-Claude tilsyneladende uvidende om, at BBC ikke bringer reklamer.

Og så var der Toyota, der – efter at jeg havde sammenlignet 1990-udgaven af Toyota Corolla med en kummefryser – nægtede at låne mig flere biler, før jeg havde indrømmet, at det i virkeligheden var verdens bedste bil og den vigtigste begivenhed i verdenshistorien, mens vi endnu venter på Jesu genkomst.

Vauxhall var tilsvarende insisterende i synet på den nye Vectra, og SSangYong afviste i det hele taget at lade mig køre i deres biler. Da jeg for nylig bad en af firmaets markedsføringsfolk om at låne en Rexton, sagde han: »Nej. Vi har andre prioriteter.«

Hvis han havde stået i lys lue, da han tog telefonen, kunne jeg ikke fortænke ham i det. For jo, det ville i så fald have højere prioritet at finde et vandbassin at hoppe i end at tale med mig. Men bortset fra denne eventualitet kan jeg ikke forestille mig, hvad der skulle have højere prioritet for en markedsføringschef hos en bilproducent end at lave en aftale med en motorjournalist, der gerne vil afprøve et af firmaets nye produkter.

Jeg kan heller ikke glemme et brev, en PR-mand fra BMW engang sendte til The Times. Heri hed det, at min modvilje mod BMW ikke havde det fjerneste at gøre med deres sælgeres nævenyttige indstilling, deres tåbelige solbriller, rædsomme, kortærmede skjorter, deres hårgel, deres orange koner, deres kedsommelige huse, deres forkærlighed for golf og deres medlemskab af Frimurerloger, men derimod alt at gøre med den kendsgerning, at jeg havde garagen fuld af gratis Jaguarer.

Men for det meste er der ro på. Jeg taler ikke med bilproducenterne. De taler ikke med mig. Jeg låner ganske enkelt deres biler. Og skriver så om dem. Så bliver de returneret, og uanset om jeg har været venlig, ligegyldig eller galt afmarcheret, fortsætter Jorden med at dreje om sin akse.

Og alt dette fører mig frem til den sælsomme sag med den batteridrevne Tesla sportsvogn, som jeg for nylig anmeldte i Top Gear. Det gik ikke så godt. Firmaet hævdede, at den kunne køre 300 kilometer på en opladning, selv hvis den blev kørt lidt friskt, men efter en formiddag var batteriet nede på 20 procent, og vi indså, at vi ikke havde nok strøm til alle de billeder, vi gerne ville have.

Men firmaet havde beredvilligt medbragt endnu en bil, som vi så skiftede til. Kort tid efter begyndte dennes motor dog at overophede. Så selv om den første endnu ikke var ladet op, trak vi stikket ud – men oplevede så, at bremserne ikke fungerede ordentligt. Og så stod vi der uden bil.

Det film, vi havde fået i kassen, var ikke overraskende noget rod. Der var en række sekvenser med en sølvfarvet bil. Nogle få med en grå bil. Og kun halvdelen af det sædvanlige sludder fra mig med kvikke bemærkninger og tåbeligt billedsprog. Og for at gøre tingene værre havde vi BBCs nye regulativ om troværdighed hængende over hovedet som et stort, kvælende tæppe. Vi skulle sikre os, at alt hvad vi sagde og viste var mere end korrekt, mere end rimeligt og mere end præcist.

Vi begyndte at telefonere. Redaktionens skriftkloge blev konsulteret. Eksperter blev hidkaldt. Ingen detalje var for lille til at påkalde sig opmærksomhed. Enhver sten blev vendt i vores bestræbelse på at opnå sandhed og anstændighed.

Tesla kunne ikke klage over, hvad der blev vist, for de var selv til stede. Og her kommer så det mærkelige: det gjorde de heller ikke. Men nogle gjorde. Højlydt og henvendt til alverdens aviser. Daily Telegraph skrev, at vi var involveret i endnu en svindelsag. The Guardian beskyldte os for at være unfair, mens New York Times grundede over, om vi ikke havde været »vildledende.« Daily Mail skrev, at jeg kunne medføre brystkræft.

Det var temmelig besynderligt. Da Tesla blev kontaktet af journalister, kom de med en redegørelse for forløbet, der svarede præcis til vores. Heri hed det, at bremserne havde svigtet, fordi en sikring var sprunget, men den stillede slet ikke spørgsmål ved vores påstand om, at bilen ville være løbet tør for strøm efter 80 kilometer.

Hvem stod bag denne kampagne? Ingen mors sjæl gør indsigelser, når jeg siger, at BMWs 1-serie er noget bras, eller at en Kia Rio er det værste stykke maskineri siden landminen. Og alligevel gik alle bersærk, da jeg sagde, at Tesla – denne varmblodede sportsvogn og det store, hvide håb for verdens grønne bevægelse – »absolut ikke fungerer.«

Jeg kan frygte, at vi her er vidner til det samme, som professorer oplever, når de hævder, at der ikke er noget, der hedder menneskeskabt, global opvarmning. De bliver straks overdøvet af råb fra en usynlig hærskare, og deres forskningsmidler tørrer ind til en piblen. Det er faktisk ret skræmmende.

Men problemet er altså, helt ærligt og oprigtigt, at den amerikansk fremstillede Tesla kun fungerer under middagsselskaber. Fortæl en af de andre gæster, at du ejer et sådant køretøj, og du vil blive inviteret på sex i løbet af få minutter. Men som køretøj, beregnet til at fragte dig og dit habengut omkring, er den omtrent lige så nyttig som en pakke frossen spinat.

Jo, den er ekstremt hurtig. Den løber helt tør for idéer ved 200 km/t, men den hast, hvormed den når op i den fart er rentud magisk. For eksempel tager det 3,9 sekunder at nå fra 0 til 100 km/t. Det skyldes, at et af karaktertrækkene ved en elmotor – ud over at den er på størrelse med en grapefrugt og kun har én bevægelig del – er dens massive drejningsmoment.

Og så stilheden. Under kørsel er der en del støj fra dækkene og rigelig med vindstøj fra den dårligt tilpassede kaleche, men under stilfærdig bykørsel er den stille. Uhyggeligt stille. Især hvis du sidder og kigger på en omdrejningstæller, der viser utrolige tal – 15.000, for eksempel.

Men ude i hjørnerne ser det altsammen lidt mindre rosenrødt ud. For at begrænse rullemodstanden har hjulene hverken sporing eller styrt. Det påvirker bilens opførsel. Det samme gør den blotte vægt af de 6.831 lithiumbatterier, der konstant skal køles af.

Men en lettere akavet håndtering er intet i sammenligning med denne bils største problemer. For det første koster den spidsen af en jetjager. Eller sagt på en anden måde – tre gange så meget som den Lotus Elise, den er baseret på.

Jovist, prisen vil gå ned, når Hollywoods jetset har købt hver sin, og fabrikken kan smøge ærmerne op. Men at betale 738.000 kroner uden afgifter for sådan en tingest nu tyder på, at man tror på gobliner og eventyr om verdens undergang.

Naturligvis er den ikke dyr at køre i. Det koster omkring 350 kroner at fylde en normal Elise op med benzin. Til sammenligning koster det 28 kroner at oplade en Tesla. Og det rækker til at fragte dig – lad os bare være storsindede – mellem 80 og 300 kilometer afhængigt af din kørsel.

Men hvis det er de løbende udgifter, du er bekymret for, så overvej et øjeblik følgende: Den halve million du sparer ved at købe en almindelig Elise rækker til at købe 57.000 liter benzin. Det er nok til at fragte dig jorden rundt tyve gange.

Og der er mere. Det tager to minutter at fylde en Elise, mens det tager omkring 16 timer at oplade en Tesla fra et normalt 13 amperes stik. Lægger man kraft ind i sit hjem, kan man klare det på fire timer (Tesla siger selv 3 ½). Men uanset, hvad du gør, bør du aldrig forledes til at tro, at du kan oplade din bil fra en lille, privat vindmølle. Det ville vare omkring 25 dage.

Kan du se, hvad jeg mener? Selv om vi ignorerer det argument, at den såkaldte grønne energi, der skubber denne bil frem, stammer fra store, forurenende kraftværker, og at den derfor ikke er så grøn, som man turde håbe, så står vi tilbage med den enkle kendsgerning, at det tager vældig lang tid at oplade den, og at en opladning ikke bringer dig særlig langt omkring. Og så skal man huske på, at begge de biler, jeg prøvede, gik i udu.

Jeg er ikke i tvivl om, at Teslaen med tiden kan justeres og forfines og udvikles til et punkt, hvor disse problemer er elimineret. Men tid er en af de ting, en sådan bil ikke har. For mens en Tesla fifler med batterier, er Honda og Ford i fuld gang med at udvikle brintbiler, der ikke behøver opladning, men kan tankes normalt og er fuldstændig grønne.

Så det største problem med Teslaen er ikke, at den ikke fungerer. Selv om den gjorde, ville det alligevel være som at køre ned ad den forkerte vej.

Oversættelse: Lars Rosenkvist

© Jeremy Clarkson / The Times
Appreciate 0
      01-31-2009, 03:46 PM   #1544
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
De fleste politikere er i folketinget idag pga. der er prestige i det....ikke fordi de tænker logisk og kan finde løsninger på problemer i samfundet.... De er snot dumme....

Og min personlige mening: Anders Fogh er sgu snot dum! Har aldrig set noget lignende!
Han er virkelig den værste leder!
Jeg vil nu ikke kalde dem snotdumme - en stor del af dem er levebrødspolitikere, født ind i politik og har ikke beskæftiget sig med andet siden de forlod deres uddannelsesinstitution. De har ikke varetaget et "almindeligt" lønarbejde, opbygget/drevet deres egen virksomhed osv. , det gør dem i mange tilfælde ude af trit med virkeligheden og det er et problem....

Og mht. miljø er det jo godt for dem at Al Gore og co. har forsynet dem med diverse dommedagsprofetier om menneskeskabt global opvarmning. Så kan de helt legitimt vende sig imod os bilister - den evige malkeko - med nye fantasifulde forslag om roadpricing, flere grønne afgifter etc. når der skal penge i statskassen - for vi skal da redde verden.... ikke!



Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Jeg kan frygte, at vi her er vidner til det samme, som professorer oplever, når de hævder, at der ikke er noget, der hedder menneskeskabt, global opvarmning. De bliver straks overdøvet af råb fra en usynlig hærskare, og deres forskningsmidler tørrer ind til en piblen. Det er faktisk ret skræmmende.

Men problemet er altså, helt ærligt og oprigtigt, at den amerikansk fremstillede Tesla kun fungerer under middagsselskaber. Fortæl en af de andre gæster, at du ejer et sådant køretøj, og du vil blive inviteret på sex i løbet af få minutter. Men som køretøj, beregnet til at fragte dig og dit habengut omkring, er den omtrent lige så nyttig som en pakke frossen spinat.
© Jeremy Clarkson / The Times
Ja, han har sgu fingeren på pulsen den kære Clarkson, selvom han ikke altid er lige flink ved vores foretrukne bilmærke . Vil iøvrigt også mene at brintbiler er et langt bedre alternativ end elbiler. BMW har jo også arbejdet med brintkonceptet i årevis.
Appreciate 0
      01-31-2009, 05:36 PM   #1545
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
Vil iøvrigt også mene at brintbiler er et langt bedre alternativ end elbiler. BMW har jo også arbejdet med brintkonceptet i årevis.
Ja brint er en rigtig dejlig ting som vi er mange som håber på som energikilde. Hvis vi ser os omkring har vi bare det problem at der ikke er noget brint... Vi kan bore, grave og flyve til månen, men brint er der ikke noget af, hvor skal vi så få det fra? Jo forklarer alle vores kære politikere; havet er fuld af brint. Hmmmmm, ja det er det jo, i form af H2O. Nu er der bare det ved det at H2O er oxyderet brint, altså afbrændt brint. Det kan godt være at jeg er negativ af natur, men det forekommer mig at der er nogle kræfter der skal overvindes for at få det tilbage til fri brint som vi kan igen kan brænde af? jeg har haft kemi på et rimeligt niveau og her er det ikke muligt at splitte ilt O og brint H uden det koster betydeligt mere energi end du vil få ud ved en forbrænding som laver H2O.
Appreciate 0
      01-31-2009, 06:23 PM   #1546
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Jo du har ret. Har ikke personligt meget indsigt i teknologien omkring brintbiler, men problemet er vel også at brintudvinding kræver store mængder energi, som for at være "rene" i givet fald skal komme fra vedvarende energikilder som sol og vind? BMW's H7 er, som jeg husker det, en hybrid med både benzinmotor og brændselsceller. Toyota og Honda har lignende projekter - fælles for dem er at de er voldsomt dyre at udvikle og masseproduktion kan først komme på tale om 10-15 år. Elbiler har man jo arbejdet på i snart 100 år og stadig ikke kommet frem til nogen holdbar løsning, etanol tror jeg heller ikke på. Jeg vil stadig mene at supereffektive forbrændingsmotorer, måske 40-50 km/l vil være det bedste bud på fremtidens biler.
Appreciate 0
      02-02-2009, 06:08 AM   #1547
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Her er stille, er alle på skiferie?
Appreciate 0
      02-02-2009, 07:38 AM   #1548
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Skiferien er slut, men jeg ligger stille og roligt i inderbanen og lurer :-)

Hafnia, har du efterhånden overtaget den 5-er med thai-massage i sæderne? Jeg brænder lidt efter at se de komfortstole!
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      02-02-2009, 09:23 AM   #1549
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Skiferien er slut, men jeg ligger stille og roligt i inderbanen og lurer :-)

Hafnia, har du efterhånden overtaget den 5-er med thai-massage i sæderne? Jeg brænder lidt efter at se de komfortstole!
Jamen her er da lidt interiørpics.

Komfortstolene er fantastisk behagelige og er sammen med den ekstra plads nok grunden til jeg valgte en 5'er og lever med dens design.(er nu ok med M-pakke). Der er et væld af indstillingsmuligheder, selv nakkestøtterne er el. justerbare. Lændestøtten er nok den bedste jeg har prøvet og fin for min gamle ryg! Massagefunktion er der dog ikke, for at få det skal man købe tilvalget "aktive sæder" som vist også indeholder kølefunktion.

Håber også at få råd til en opsætning 19 el.20" Hartge i løbet af sommeren. Ser godt ud på 5'eren synes jeg!









Appreciate 0
      02-02-2009, 09:57 AM   #1550
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Skiferien er slut, men jeg ligger stille og roligt i inderbanen og lurer :-)

Hafnia, har du efterhånden overtaget den 5-er med thai-massage i sæderne? Jeg brænder lidt efter at se de komfortstole!
Hmmm, jeg skal først afsted på fredag, så står den på ski i det franske, det har jeg ikke prøvet før. Ski kan man desværrre aldrig få for meget af, det havde været nemmere hvis man aldrig var begyndt på det pjat. Det er lidt som med sex, hvis man aldrig var startet, kunne man have levet lykkelig i uvidenhed. Nu er man derimod "hooked" og skal have doser med jævne mellemrum for ikke at blive helt umulig :-)
Appreciate 0
      02-02-2009, 10:05 AM   #1551
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Ski. afhængig... Pjat... Har prøvet det fem gange og må stadig indrømme at jeg 100 gange hellere vil til syden og varmen...

Elsker dog når der er snevejr... Der er ikke noget sjovere...
Appreciate 0
      02-02-2009, 10:26 AM   #1552
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Ski. afhængig... Pjat... Har prøvet det fem gange og må stadig indrømme at jeg 100 gange hellere vil til syden og varmen...

Elsker dog når der er snevejr... Der er ikke noget sjovere...
Ja, ved ikke hvad jeg helst ville undvære, heldigvis har det ikke været nødvendigt at skulle vælge endnu men med krise og den slags så kan man muligvis blive stillet overfor nogle grimme valg, (lad os ikke håbe det bliver nødvendigt).

Ja, snevejr er fedt. 5 sek tryk på DTC Knappen og så derudaf
Appreciate 0
      02-02-2009, 10:33 AM   #1553
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Hmmm, jeg skal først afsted på fredag, så står den på ski i det franske, det har jeg ikke prøvet før. Ski kan man desværrre aldrig få for meget af, det havde været nemmere hvis man aldrig var begyndt på det pjat. Det er lidt som med sex, hvis man aldrig var startet, kunne man have levet lykkelig i uvidenhed. Nu er man derimod "hooked" og skal have doser med jævne mellemrum for ikke at blive helt umulig :-)
Frankrig er glimrende.. i hvert fald på pistefronten. Min erfaring siger mig dog, at man lige skal holde øjnene åbne ift. maden og boligforholdene. De har i hvert fald ikke været super de gange jeg har været afsted.

Verbier var dog heller ikke lige min kop the. Byen er tæt befolket af Gucci kone, og maden koster vitterligt det dobbelte af andre og bedre steder!

Hvor skal I hen i Frankrig?
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      02-02-2009, 10:35 AM   #1554
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
Jamen her er da lidt interiørpics.

Komfortstolene er fantastisk behagelige og er sammen med den ekstra plads nok grunden til jeg valgte en 5'er og lever med dens design.(er nu ok med M-pakke). Der er et væld af indstillingsmuligheder, selv nakkestøtterne er el. justerbare. Lændestøtten er nok den bedste jeg har prøvet og fin for min gamle ryg! Massagefunktion er der dog ikke, for at få det skal man købe tilvalget "aktive sæder" som vist også indeholder kølefunktion.

Håber også at få råd til en opsætning 19 el.20" Hartge i løbet af sommeren. Ser godt ud på 5'eren synes jeg!
De ser ganske som du siger meget komfortable ud. Sjovt at se i øvrigt at din e-shifter er magen til den der sidder i min 3'er. Jeg troede faktisk kun 5'eren kørte med den pind der også sidder i X5 og X6.
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      02-02-2009, 10:53 AM   #1555
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
Frankrig er glimrende.. i hvert fald på pistefronten. Min erfaring siger mig dog, at man lige skal holde øjnene åbne ift. maden og boligforholdene. De har i hvert fald ikke været super de gange jeg har været afsted.

Verbier var dog heller ikke lige min kop the. Byen er tæt befolket af Gucci kone, og maden koster vitterligt det dobbelte af andre og bedre steder!

Hvor skal I hen i Frankrig?
Vi skal til Serre Chevalier.

Ja, jeg ved heller ikke, man har hørt mangt at meget om Frankrig. Historierne går på at det er en "hybel" man bor i uanset pris og maden får heller ikke 5 stjerner. Nå, vi får se. Når man tager afsted uden de store forventninger, så bliver man da ikke skuffet, man kan kun blive glædelig overrasket :-)

Verbier er så ikke det man skal satse på kan jeg forstå, vi er heller ikke til Gucci mm :-) Jeg tror i øvrigt at jeg har verdens mest kiksede "skidragt", jeg står på ski i min gamle branddragt, med stjerner på skuldrene og det hele. Den kan ånde, jeg befinder mig godt i den og så er der ingen i noget magen til. Eneste minus er at den er temmelig tung pga de mange lag stof den er opbygget af.
Appreciate 0
      02-02-2009, 01:29 PM   #1556
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by jollerbarn View Post
De ser ganske som du siger meget komfortable ud. Sjovt at se i øvrigt at din e-shifter er magen til den der sidder i min 3'er. Jeg troede faktisk kun 5'eren kørte med den pind der også sidder i X5 og X6.
Den er udstyret med sportautomatik, har nu ikke lagt mærke til om shifteren ser anderledes ud end ved alm. steptronic.
Appreciate 0
      02-03-2009, 02:55 AM   #1557
jollerbarn
Lieutenant
26
Rep
473
Posts

Drives: 2007 E60 M5, 2004 M3 CSL
Join Date: Oct 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Vi skal til Serre Chevalier.

Ja, jeg ved heller ikke, man har hørt mangt at meget om Frankrig. Historierne går på at det er en "hybel" man bor i uanset pris og maden får heller ikke 5 stjerner. Nå, vi får se. Når man tager afsted uden de store forventninger, så bliver man da ikke skuffet, man kan kun blive glædelig overrasket :-)

Verbier er så ikke det man skal satse på kan jeg forstå, vi er heller ikke til Gucci mm :-) Jeg tror i øvrigt at jeg har verdens mest kiksede "skidragt", jeg står på ski i min gamle branddragt, med stjerner på skuldrene og det hele. Den kan ånde, jeg befinder mig godt i den og så er der ingen i noget magen til. Eneste minus er at den er temmelig tung pga de mange lag stof den er opbygget af.
Sund indstilling! Mht. branddragten, så er jeg sikker på det næsten er turen værd for at se det Vi så flere i Schweiz der stod både i t-shirts og jeans, så du er ikke den eneste der afviger lidt!
__________________
2008 E91 335d (SOLD)
2009 E92 335i DCT (SOLD)
2007 E60 M5 (SOLD)
2004 E46 M3 CSL (SOLD)
2008 E92 M3 6MT
Appreciate 0
      02-04-2009, 07:49 AM   #1558
Solhunden
Enlisted Member
Solhunden's Avatar
Denmark
2
Rep
44
Posts

Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Inden i næste gang skal ud og køre stærkt, så se lige den her:

http://www.scheurijzer.nl/schokkend.htm
__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Appreciate 0
      02-04-2009, 09:49 AM   #1559
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Inden i næste gang skal ud og køre stærkt, så se lige den her:

http://www.scheurijzer.nl/schokkend.htm
er du sikker på at det er autentiske billeder?

Nogle af dem ser ret fake ud og nogle af dem ser virkelige ud....

Men det var tænke vækkende alligevel....skulle til at kaste op!!! det var noget af et syn!
Appreciate 0
      02-04-2009, 09:58 AM   #1560
Solhunden
Enlisted Member
Solhunden's Avatar
Denmark
2
Rep
44
Posts

Drives: E90
Join Date: Jun 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

-tja, -jeg er bange for at det er den ægte vare...




__________________

Med venlig hilsen

SOLHUNDEN
Appreciate 0
      02-04-2009, 12:14 PM   #1561
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Inden i næste gang skal ud og køre stærkt, så se lige den her:

http://www.scheurijzer.nl/schokkend.htm
Sikke noget rod, det skal en i helvede dygtig læge til...
Appreciate 0
      02-04-2009, 12:36 PM   #1562
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Solhunden View Post
Inden i næste gang skal ud og køre stærkt, så se lige den her:

http://www.scheurijzer.nl/schokkend.htm
Tja, menneskekroppen er jo blød - skal ikke så meget til før den bliver skilt ad........
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 12:58 PM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST