E90Post
 


 
BMW 3-Series (E90 E92) Forum > BMW E90/E92/E93 3-series General Forums > Regional Forums > Europe (Continental) > Danskere... How many Danes?



Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      09-11-2008, 12:05 PM   #749
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Hvor kan man aflæse dækbredde?
Der står fx 275/30ZR19 på siden af kluden..
Appreciate 0
      09-11-2008, 12:08 PM   #750
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Det er noget kluns, hvis du står og nuldrer sådan en lidt kan du ikke undgå at komme til at tænke på et pesar som er gået i stykker.. Hvorfor ikke lave noget som passer - det er noget kluns!
AC Schnitzer laver dem f.eks med cent.ringen fordi man også kan få spacer-kits der låses fast på hullet til denne. Så kan man veksle mellem ET36 og 43.

I en ideel verden har du ret i at hullet bare skal passe men rent økonomisk er det ikke altid sådan.
Appreciate 0
      09-11-2008, 12:11 PM   #751
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Det har du ret i.

si-eren er noget helt særligt men jeg har tidligere kørt alm. 325er, 316i, 328i osv.

Jeg ville slet ikke køre med større hjul end org. uden at i det mindste sænke bilen (dog helst komplet undervogn), så man samtidig kan få lavet en lidt mere aggresiv toe-in vinkel.
Jeg kan kun give dig ret. Som du kan se af mine tidligere svar fra i dag, er jeg også meget kritisk omkring hjul, dæk og undervogn hvis man ikke går "hele vejen". Jeg mener at man skal tænke sig godt om inden man gør noget som helst. Hvis man kun gør noget for optikkens skyld, så kan man opnå at have en bil som kører betydeligt ringere end en std. og måske er direkte farlig i en kritisk situation.
Appreciate 0
      09-11-2008, 12:18 PM   #752
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
AC Schnitzer laver dem f.eks med cent.ringen fordi man også kan få spacer-kits der låses fast på hullet til denne. Så kan man veksle mellem ET36 og 43.

I en ideel verden har du ret i at hullet bare skal passe men rent økonomisk er det ikke altid sådan.
Hæ, hæ... Tjaaaa, men hvis ikke man havde råd når man køber AC Schnitzer så ved jeg ikke... Hvor meget ville det dreje sig om? Nej, den holder ikke :-) Lav noget der passer!
Appreciate 0
      09-11-2008, 03:28 PM   #753
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Jammen alt kan da bruges. Fyren der siger det er måske også lidt for entusiastisk. Man skal jo heller ikke spørge en kok hvordan man koger kartofler når det bare er til husmandsbrug.

Den er sgu flot den 46.
__________________
Appreciate 0
      09-12-2008, 04:59 AM   #754
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Brynjolfur View Post
Hæ, hæ... Tjaaaa, men hvis ikke man havde råd når man køber AC Schnitzer så ved jeg ikke... Hvor meget ville det dreje sig om? Nej, den holder ikke :-) Lav noget der passer!

Det var ikke køberens økonomi jeg talte om men Schnitzers. De laver den lette type 2 fælge så der kan sættes de føromtalte spacere på. 17" modellen af sammen fælge passer direkte.

De skulle jo producere ufatteligt mange hjul hvis de skulle passe direkte på. Hvilket vi godt kan blive enige om ville være bedst.

Men som sagt har jeg kørt en del banekørsel med hjulene og Dörr-Motorsport bruger dem MED Centerringene når de køre 24-timers løb på Nürburgring så jeg vil stadig ikke give dig ret i at det er noget kluns, men lad os være enige om at være uenige og lade snakken ligge der...
Appreciate 0
      09-12-2008, 05:03 AM   #755
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Jammen alt kan da bruges. Fyren der siger det er måske også lidt for entusiastisk. Man skal jo heller ikke spørge en kok hvordan man koger kartofler når det bare er til husmandsbrug.

Den er sgu flot den 46.

Den gik også meget godt og jeg må da indrømme at jeg savner lyden lidt...
Appreciate 0
      09-12-2008, 06:38 AM   #756
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Den gik også meget godt og jeg må da indrømme at jeg savner lyden lidt...

Ja man du må indrømme at din har den herligste lyd af en firebenet at være, når den bliver skudt af...

Synes personligt at den lyder bedre end en gammel klassiker som E30 M3´erne med en scorpion pot på.

Prøvekørte 320Si´eren i Malmö da den lige kom. Må indrømme at jeg var noget overrasket den - positivt altså. Havde faktisk bestemt mig til sådan én, end til jeg hørte at de havde problemer med motoren, så turde jeg ikke.

Har du haft noget med din?
Appreciate 0
      09-12-2008, 09:18 AM   #757
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Ja man du må indrømme at din har den herligste lyd af en firebenet at være, når den bliver skudt af...

Synes personligt at den lyder bedre end en gammel klassiker som E30 M3´erne med en scorpion pot på.

Prøvekørte 320Si´eren i Malmö da den lige kom. Må indrømme at jeg var noget overrasket den - positivt altså. Havde faktisk bestemt mig til sådan én, end til jeg hørte at de havde problemer med motoren, så turde jeg ikke.

Har du haft noget med din?
Masser af problemer! Har været hentet af BMW-SOS 3 gange på fejeblad.
Men sådan er det jo når man køber noget der er så specielt. Der er kun 8 i Danmark og det er faktisk det største problem. Jeg må fodre BMW DK lidt med oplysninger herfra forummet for at prøve at speede tingene lidt op når den er på værksted...

Den lyder sindsygt godt. Specielt fordi selve motor og indsugning også "larmer", hvilket er meget sjældent nu til dags. Jeg har monteret en AC Schnitzer Racing bagpotte på min så den lyder endnu bedre og yder 179HK.
Appreciate 0
      09-12-2008, 12:19 PM   #758
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Masser af problemer! Har været hentet af BMW-SOS 3 gange på fejeblad.
Men sådan er det jo når man køber noget der er så specielt. Der er kun 8 i Danmark og det er faktisk det største problem. Jeg må fodre BMW DK lidt med oplysninger herfra forummet for at prøve at speede tingene lidt op når den er på værksted...

Den lyder sindsygt godt. Specielt fordi selve motor og indsugning også "larmer", hvilket er meget sjældent nu til dags. Jeg har monteret en AC Schnitzer Racing bagpotte på min så den lyder endnu bedre og yder 179HK.

Har du standard indsugning på den?

Jeg havde bestilt et Simota CF indsugning til omkr. de 4.000 kr men afbestilte igen da jeg var i tvivl om forskellige ting..

Men overvejer at bestille igen + en eisenmann udstødning.

Har fået af vide at Eisenmann udstødning giver omkring 8-12 hp

Og simotake indsugningen giver 10-12 hp alt efter hvilken stand din motor er i.

Det ville være super at få lavet en:
- Chip tuningl 10 hk
- Installeret Eisenmann 8-12 hk
- Simota Indusgning 10-12 hk

Det vil sige omkring de 30 hk

men der er mange folk som siger at det er løgn og at man ikke får nogle hk ud af det? Er i enige? jeg kan ikke huske om jeg har spurgt jer om det her spørgsmål før´
Appreciate 0
      09-12-2008, 01:36 PM   #759
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Du kan virkelig ikke regne hestekræfter sammen på den måde. Ud over at det er meget tvivlsomt at din udstødning vil give dig noget som helst. En motor uden turbo bliver ikke kraftigere af mere luft i udstødningen. Den skal bruge lidt modspil faktisk i form af smallere rør. Turbo bliver bedre jo mere luft den kan komme af med. Så må du overveje at montere en turbo på også. Jeg tvivler også på din chiptuning giver noget som helst på en 4 cyl. motor som så igen er uden turbo.
Eisenmann lyder godt. Husk at bestille lyddæmperen med det samme. Koster næsten ikke noget og er god at have i bagagerummet når man skal være seriøs.
__________________
Appreciate 0
      09-12-2008, 02:59 PM   #760
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Chunga View Post
Du kan virkelig ikke regne hestekræfter sammen på den måde. Ud over at det er meget tvivlsomt at din udstødning vil give dig noget som helst. En motor uden turbo bliver ikke kraftigere af mere luft i udstødningen. Den skal bruge lidt modspil faktisk i form af smallere rør. Turbo bliver bedre jo mere luft den kan komme af med. Så må du overveje at montere en turbo på også. Jeg tvivler også på din chiptuning giver noget som helst på en 4 cyl. motor som så igen er uden turbo.
Eisenmann lyder godt. Husk at bestille lyddæmperen med det samme. Koster næsten ikke noget og er god at have i bagagerummet når man skal være seriøs.
Jeg gik nemlig også over at tænkte på at det ikke kunne være så let at hente 30 hk, men på den anden side har jeg tænkt på at finde en turbo, men der er ingen marked for det, jeg kan overhovedet ikke finde nogle forhanldere som sælger turbo til 320i'erne? Medmindre du kender nogle som montere turbo og og aftermarket manifolds?

Jeg håber i hvert fald du ved hvor man kan skaffe en turbo og en ny manifold som kan give lidt flere heste......!

Lyder eisenmann udstødningen virkelig så høj, så du vil anbefale en lyddæmper?
Appreciate 0
      09-12-2008, 03:48 PM   #761
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Trykladning er ganske rigtigt den bedste vej til flere hk på en sugemotor, bagdelen er så at det koster kassen, hvis det skal laves så det holder, problemer med syn osv. Jeg kender et par stykker som har brændt nallerne(Dog ikke BMW). I dit sted ville jeg spare pengene og prøve at se om jeg ikke kunne lave en god deal på en 325 el. 330i, hvis du vil ha' flere hypper!
Appreciate 0
      09-12-2008, 04:46 PM   #762
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by hafnia View Post
Trykladning er ganske rigtigt den bedste vej til flere hk på en sugemotor, bagdelen er så at det koster kassen, hvis det skal laves så det holder, problemer med syn osv. Jeg kender et par stykker som har brændt nallerne(Dog ikke BMW). I dit sted ville jeg spare pengene og prøve at se om jeg ikke kunne lave en god deal på en 325 el. 330i, hvis du vil ha' flere hypper!
Men hvis jeg tør at springe ud i det, hvor kan jeg så finde en turbo eller i det mindste en større manifold?

Har i forstand på hvem der sælger sådan noget til vores biler?
Appreciate 0
      09-12-2008, 05:05 PM   #763
hafnia
Major
hafnia's Avatar
Denmark
13
Rep
1,123
Posts

Drives: E61
Join Date: Jun 2007
Location: Sweden(danish expat)

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Men hvis jeg tør at springe ud i det, hvor kan jeg så finde en turbo eller i det mindste en større manifold?

Har i forstand på hvem der sælger sådan noget til vores biler?
Dansk turboteknik har vist lavet en del BMW(kompressor), kender dog ikke nogen som har erfaring med dem.

http://www.d-t-t.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=3055
Appreciate 0
      09-12-2008, 06:39 PM   #764
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Vil du smide garentien væk for lidt ekstra heste?
Ud over det skal du skifte manifold og rør. Du skal have et andet luftfilter og sikkert også en anden undervogn samt bremser.
Og hvad med benzin luft blandingen?`
Det er ikke et projekt du kan gennemføre. Specielt ikke når du ikke selv kan lave noget. Det kommer til at koste 50.000 minimum.
__________________
Appreciate 0
      09-13-2008, 12:51 AM   #765
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Har du standard indsugning på den?

Jeg havde bestilt et Simota CF indsugning til omkr. de 4.000 kr men afbestilte igen da jeg var i tvivl om forskellige ting..

Men overvejer at bestille igen + en eisenmann udstødning.

Har fået af vide at Eisenmann udstødning giver omkring 8-12 hp

Og simotake indsugningen giver 10-12 hp alt efter hvilken stand din motor er i.

Det ville være super at få lavet en:
- Chip tuningl 10 hk
- Installeret Eisenmann 8-12 hk
- Simota Indusgning 10-12 hk

Det vil sige omkring de 30 hk

men der er mange folk som siger at det er løgn og at man ikke får nogle hk ud af det? Er i enige? jeg kan ikke huske om jeg har spurgt jer om det her spørgsmål før´

Ja den har standard indsugning.

Din Chip (eller OBD) tuning kan godt give de 10hk + et par NM nok også op til 10, men du ska nok ikke regne med det store fra udstødning og indsugning. En god bagpotte kan give 2-5 hk men mere væsentligt giver den dig en bedre speeder respons. Indsugningen larmer nok mest, men hvis bilen er mappet ind til den kan den kan give nogle hk, hvis den altså får kold luft og ikke den varme luft fra motorrummet, for så vil den faktisk give færre hk end den orignale der hos BMW faktisk er ganske god.
Chiptuning på 4-cylindrede uden turbo er helt fint. Selvfølgelig vil en 6-benet give lidt mere men procentvis vil jeg mene at en 4-benet henter lige så meget. Du mærker bare mest tuningen i de høje omdrejningstal. Grunden til at mman kan hive flere hk ud af motoren er at den fra BMWs side er sat op til at kunne køre på forskellige brændstofkvaliteter rundt omkring i verden. Når du mapper den til at køre på vores danske benzuín der er ok hvis man vælger 98 eller (helst) 99 v-power gør du det muligt at justere tændingen og forbedre forbrænding men du skal så også køre fast på den dyre benzin efter du har fået den tunet.
Min er ikke mappet endnu da jeg vil vente til garantien udløber men jeg kører altid på 99!

30hk får du som tidligere skrevet ikke på de 3 ting. Man skal passe meget på med at lægge sammen på den måde. Det kan man simpelthen ikke. De 3 ting du beskriver kan måske gi 15hk hvis stumperne arbejder rigtigt.

Den forbedrede speederrepons er det du skal gå efter. Sammen med den ændrede lyd vil du få en helt anden oplevelse af bilen når den får maks omdrejninger.
Appreciate 0
      09-13-2008, 03:52 AM   #766
Chunga
Captain
Chunga's Avatar
Denmark
37
Rep
903
Posts

Drives: E90 black saphire 2008
Join Date: Nov 2007
Location: Denmark, sealand

iTrader: (0)

Jeg kører også altid 99. Der står i min manual at man skal vælge 100, men i nødstilfælde kan den køre 95. Prøv at kikke i jeres bog der fulgte med.

Jeg synes bare stadig det er meget arbede og penge for næsten ingen forskel.
Lyden giver en oplevelse. Det er ok. Eisenmann har den fordel at den ikke lyder af ris, men fremhæver den lækre lyd af BMW motoren.

Jeg var slet ikke klar over at man kunne chiptune sugemotorer. Jeg har af og til læst at tuning af sugemotorer kan give det modsatte resultat.
Har du nogen forklaring på hvorfor det giver en bedre speeder respons?
__________________
Appreciate 0
      09-13-2008, 04:13 AM   #767
Brynjolfur
Lieutenant
Denmark
5
Rep
572
Posts

Drives: E90
Join Date: Jan 2008
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Har du standard indsugning på den?

Jeg havde bestilt et Simota CF indsugning til omkr. de 4.000 kr men afbestilte igen da jeg var i tvivl om forskellige ting..

Men overvejer at bestille igen + en eisenmann udstødning.

Har fået af vide at Eisenmann udstødning giver omkring 8-12 hp

Og simotake indsugningen giver 10-12 hp alt efter hvilken stand din motor er i.

Det ville være super at få lavet en:
- Chip tuningl 10 hk
- Installeret Eisenmann 8-12 hk
- Simota Indusgning 10-12 hk

Det vil sige omkring de 30 hk

men der er mange folk som siger at det er løgn og at man ikke får nogle hk ud af det? Er i enige? jeg kan ikke huske om jeg har spurgt jer om det her spørgsmål før´
Jeg er desværre enig med de kritikkere som siger det er løgn. Hvis det var så nemt at hive så mange ekstra kræfter ud af en motor, så ville fabrikkerne nok gøre det. Populært er det omdrejninger X moment der giver ydelsen og for at give et indtryk af hvor godt en motor klarer dette, har man udtrykket "motorens specifikke middeltryk".

Når man skal have en højere ydelse er der typisk to ting man kan ændre på; man kan øge middeltrykket og/eller hæve omdrejningerne. Måden man hæver middeltrykket på er at optimere hele prosessen fra den friske luft suges ind i systemet til den blæses ud igen. Her gælder det om at luften som skal ind i motoren kan gøre det så uhindret som muligt samt at den har så lav temperatur som muligt når indsugningsventilen lukker, lav temperatur = flere iltmolekyler pr rumenhed. Ved forbrændingen gælder det og at få så stor temperaturstigning som muligt da det medfører det højeste tryk og samtidig undgå varmen i at overføres til motoren, da en afkøling vil få trykket til at falde. I udstødningsprosessen gælder det om at få al den forbrændte gas ud og få gang i indsugningsprosessen i overlapningsperioden, uden at der slipper frisk luft ud i udstødningen, det er her afstemningen at udstødningssystemet spiller ind.

Hvis man vil hæve omdrejningerne skal åndedrættet ændres, det indebærer knaster, ventiler, indsugning og udstødning.

Da du ikke ændrer på knaster, ventiler mm forventer du en ydelsesstigning udelukkende ved et øget middeltryk. Hvis vi kikker lidt på en 150 hk 320i motor, så har den et middeltryk omkring 10,86. Hvis du med de nævnte ændringer, forventer 30 ekstra hk, så skal middeltrykket hæves til 13,03 hvilket nok ikke er troværdigt. Til sammenligning har en 320 si 11,09 og en M3 CSL, som i den grad er optimeret, 12,59!

Last edited by Brynjolfur; 09-13-2008 at 05:49 AM..
Appreciate 0
      09-13-2008, 02:58 PM   #768
exo-ak-dk
Black Magic Wheels - BMW
exo-ak-dk's Avatar
Denmark
36
Rep
1,090
Posts

Drives: E90
Join Date: Aug 2007
Location: Denmark

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by Nic320si View Post
Ja den har standard indsugning.

Din Chip (eller OBD) tuning kan godt give de 10hk + et par NM nok også op til 10, men du ska nok ikke regne med det store fra udstødning og indsugning. En god bagpotte kan give 2-5 hk men mere væsentligt giver den dig en bedre speeder respons. Indsugningen larmer nok mest, men hvis bilen er mappet ind til den kan den kan give nogle hk, hvis den altså får kold luft og ikke den varme luft fra motorrummet, for så vil den faktisk give færre hk end den orignale der hos BMW faktisk er ganske god.
Chiptuning på 4-cylindrede uden turbo er helt fint. Selvfølgelig vil en 6-benet give lidt mere men procentvis vil jeg mene at en 4-benet henter lige så meget. Du mærker bare mest tuningen i de høje omdrejningstal. Grunden til at mman kan hive flere hk ud af motoren er at den fra BMWs side er sat op til at kunne køre på forskellige brændstofkvaliteter rundt omkring i verden. Når du mapper den til at køre på vores danske benzuín der er ok hvis man vælger 98 eller (helst) 99 v-power gør du det muligt at justere tændingen og forbedre forbrænding men du skal så også køre fast på den dyre benzin efter du har fået den tunet.
Min er ikke mappet endnu da jeg vil vente til garantien udløber men jeg kører altid på 99!

30hk får du som tidligere skrevet ikke på de 3 ting. Man skal passe meget på med at lægge sammen på den måde. Det kan man simpelthen ikke. De 3 ting du beskriver kan måske gi 15hk hvis stumperne arbejder rigtigt.

Den forbedrede speederrepons er det du skal gå efter. Sammen med den ændrede lyd vil du få en helt anden oplevelse af bilen når den får maks omdrejninger.
Så vi alle er enige om at det faktisk kun er Chiptuningen som vil hjælpe med hk, og eisenmann og indsugningen vil være der for lydens skyld.

Men det vil være fedt at få en chip tuning.

Fx hos schmiedmann får du 10hk og 18nm ud af en chiptuning til en 320i E90 med 150 hk
Appreciate 0
      09-14-2008, 05:50 AM   #769
kadolege
Colonel
kadolege's Avatar
Denmark
112
Rep
2,345
Posts

Drives: E90 325i
Join Date: Jan 2007
Location: Denmark...

iTrader: (0)

Garage List
2005 325i  [0.00]
Quote:
Originally Posted by exo-ak-dk View Post
Fx hos schmiedmann får du 10hk og 18nm ud af en chiptuning til en 320i E90 med 150 hk
Du vil ikke få det som de siger, hvis du går efter den chip fra schmiedmann, da dette er en færdiglavet chip.

Hvis du skal have noget som virker bare så nogen lunde, så skal du til nogle som køre din engen motorstyring ind på et felt. Eks.vis nogle som RH motorsport fra Nordjylland. De de superchip og hvad de ellers nu hedder, er somregel bare nogle som snyde ens egen motorstyring.

Last edited by kadolege; 09-14-2008 at 05:51 AM.. Reason: Spelling
Appreciate 0
      09-14-2008, 09:40 AM   #770
Nic320si
Lieutenant
Nic320si's Avatar
Denmark
21
Rep
408
Posts

Drives: E92 BMW 335i N54
Join Date: Sep 2007
Location: Denmark, Copenhagen

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by kadolege View Post
Du vil ikke få det som de siger, hvis du går efter den chip fra schmiedmann, da dette er en færdiglavet chip.

Hvis du skal have noget som virker bare så nogen lunde, så skal du til nogle som køre din engen motorstyring ind på et felt. Eks.vis nogle som RH motorsport fra Nordjylland. De de superchip og hvad de ellers nu hedder, er somregel bare nogle som snyde ens egen motorstyring.
+1!

Superchip er ikke dårlig, det er bare heller ikke en optimal chip/OBD-tuning da den er generel og ikke tager højde for vores benzinkvalitet osv.

I øvrigt tror jeg også at de 18NM er lige i overkanten. Hamann Motorsport lover 10NM ekstra og de har da ellers en del år bag sig mht. chiptuning...
Appreciate 0
Reply

Bookmarks


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 03:00 AM.




e90post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST